De kers op de taart - Katie Fforde



Waar gaat het boek over? 
Als Zoe, fervent amateurkok, voor een felbegeerd plekje in een kookwedstrijd op televisie wordt geselecteerd, is ze buiten zichzelf van blijdschap. Het is een unieke kans om zich een weg te koken naar roem, succes en het kleine delicatessenwinkeltje op het platteland waar ze altijd al van heeft gedroomd. De eerste opdracht is echter nog maar net begonnen als ze merkt dat ze meer bordjes in de lucht moet houden dan ze had voorzien. Niet alleen moet ze de competitie aangaan met de fanatieke en nogal achterbakse Cher, tot haar schrik valt ze in rap tempo voor een van de juryleden, de snedige maar buitengewoon sexy Gideon Irving. Het duurt dan ook niet lang voor er veel meer op het spel staat dan canapés, cakejes en cordon bleu alleen.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een heerlijk boek dat zo weg leest, met een happy ending. Soms erg doorzichtig qua verhaallijn, maar wel leuk als je van feelgood romans houdt.
Katie heeft gevoel voor humor, wat je duidelijk in het boek terug ziet.  Ook zitten er een paar emotionele momenten in zodat je zit te janken. Dat laatste zou nou verboden moeten worden in boeken, want het is heel lastig lezen als je tranen in je ogen hebt. ;) Slappe lach werkt trouwens ook niet. ;)

Wat vind je van de cover? 
Het is mooie cover, maar jammer van de witte balk. Ik had die of dezelfde kleur, of één of twee tinten lichter of donkerder gemaakt als de rest van de cover.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Past echt bij het boek. Moet eerlijk zeggen dat die mij het eerst nieuwsgierig maakte naar het boek en dan pas de cover. Normaal is dat bij mij andersom, dat ik eerst voor de cover val en dan pas voor de titel.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel vlot geschreven, het leest zo weg.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Zoë. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die haar niet mag. Nou ja, één iemand dan, vooruit 3? in totaal, maar ik zeg verder niets. Lees het boek maar, dan begrijp je wel wat ik bedoel.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Cher. Wat een over het paard getild mens is dat. Als men had gezegd dat het Paris Hilton was, dan had ik je geloofd. Ook nu zeg ik niets meer, want dan zou ik teveel verraden en dat wil ik diegenen die het boek (nog) niet gelezen hebben niet aandoen.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Ik wil erheen. Dat zegt wel genoeg dacht ik. :)

Mooie quote in het boek: 
Elk gerecht dat goed genoeg wordt bereid kan culinair genoemd worden.

Zou je het boek aanraden? 
Ik kan kan dit boek aan iedereen die van feelgood romans houdt aanraden.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ondanks dat ik heb genoten van het boek, ga ik het niet nog een keer lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Ik ga het boek weggeven.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is het boek nog niet verfilmd, maar mocht die ooit verfilmd worden, dan ga ik die niet kijken. Denk wel dat iedereen die van romantiek houdt, het een geweldige film zullen vinden.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, het houdt me dus nog bezig.





  Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg