Feest in Virgin River - Robyn Carr




Waar gaat het boek over? 
Bundeling van twee verhalen. ‘Een onverwacht kerstcadeau’: in Jack’s café wordt altijd een grote kerstboom geplaatst. Als zich daar onder een mandje met pups bevindt, is dat de aanleiding voor Nate en Annie om samen voor de diertjes te zorgen. Hij is dierenarts en zij helpt graag bij de dieren op de boerderij. Allebei hebben ze een slechte relatie achter de rug, maar ze passen goed bij elkaar en komen uit dezelfde omgeving. Het prettig lopend verhaal past prima in de kersttijd. Het vervolg ‘Kus om middernacht’ speelt op oudejaarsavond, in het huis van Nate en Annie. Op dit feest zijn Dew en Sunny; zij is op haar trouwdag in de steek gelaten en ook Dew is verlaten door een geliefde. Zij vinden steun bij elkaar en verlaten samen het feest om de avond ergens anders door te brengen. In de sneeuw krijgen zij een ongeluk, maar dit schept de kans op een nieuwe toekomst.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Leuk, maar te kort en heel erg voorspelbaar. Beide delen hadden voor mij wel langer mogen duren en minder voorspelbaar.

Wat vind je van de cover? 
Niet mooi, ik had voor een cover gekozen met een grote kerstboom voor Jack's café zoals beschreven in het boek met eronder een doos met de pups.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is wel goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is vlot geschreven en het leest lekker weg, maar zoals gezegd, te voorspelbaar en te kort.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Annie, omdat ze heel aardig en sterk is en haar boontjes heel goed zelf kan doppen.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Ed, omdat hij dacht dat hij van meerdere walletjes kon eten.

Wat vond je van de locatie in het boek? 
Een heel erg leuke locatie.

Mooie quote in het boek: 
Kansen in de toekomst niet laten bederven door verdriet uit het verleden.

Zou je het boek aanraden? 
Als je van korte en voorspelbare verhalen houdt, dan raad ik je het boek aan. Hou je daar niet van, dan raad ik het je niet aan.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, ik ga het boek niet nog een keer lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken?
Voor zover ik weet is het boek niet verfilmd en eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat die verfilmd gaat worden, maar mocht die toch ooit verfilmd worden, dan ga ik die niet kijken. 

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, maar verwacht niet dat die me nog lang bezig houdt.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg