Chateau Zen - Maartje Fleur



Waar gaat het boek over? 
Journaliste Jules van Egmond is naar een chateau in de Franse Dordogne afgereisd om Anouk te interviewen, een actrice die op het punt staat internationaal door te breken. Ook moet ze een reportage schrijven over het chateau, dat nu een spiritueel centrum is waar yoga en meditatie worden beoefend. Naast de actrice en haar visagist verblijven er onder meer een CEO van een internationaal bedrijf, een studente diergeneeskunde, een foodblogster en twee zussen op leeftijd.
Jules ontdekt algauw dat niet iedereen op zoek is naar rust en harmonie. En dan verdwijnt er iemand onder mysterieuze omstandigheden...

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een leuk tussendoor boek om te lezen, maar ben niet echt enthousiast. Het was ook weer niet zo erg dat ik het boek niet verder wilde lezen, maar heb betere boeken gelezen. Vond het bij tijd en wijle langdradig, soms voorspelbaar en het einde vind ik maar afgeraffeld. Moet zeggen dat het einde me wel verraste, dat dan weer wel. Toch was het, vooral op het einde, wel spannend.

Wat vind je van de cover? 
Die past bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Op zich wel vlot, maar zoals gezegd, soms langdradig.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Odil, omdat hij een echte bourgondiër is die van lekker eten en gezelligheid houdt.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Rogier, omdat hij een egoïstische man (ik zal het netjes houden ;)) is.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Ik wil er heen, wat een mooie locaties.

Mooie quote in het boek: 
Sorry, maar ik heb dit keer geen echt speciale, mooie quote gevonden.

Zou je het boek aanraden? 
Nee, sorry.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
3 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ik denk dat jullie wel aan mijn antwoorden merken, dat ik dit boek niet nog een keer ga lezen, want dat ga ik zeker niet.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het boek niet weggeven, maar ik verwijder hem wel van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net 2 uur uit, maar het houdt me niet bezig.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg