Vogelman - Mo Hayder





Waar gaat het boek over? 
Vijf vrouwen worden ritueel vermoord aangetroffen op een braakliggend terrein in Londen. Onderzoek wijst uit dat de slachtoffers een vreemd en weerzinwekkend detail gemeen hebben. Rechercheur Jack Caffery realiseert zich dat hij op het spoor is van het gevaarlijkste soort misdadiger dat we kennen. Daarom is hij vastbesloten iedere mogelijkheid die de moderne forensische wetenschap biedt, aan te grijpen in zijn jacht op de dader.

Maar Jack weet ook dat de tijd beperkt is: de sadistische moordenaar kan elk moment zijn volgende slachtoffer eisen...

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Vanaf de allereerste bladzijde wordt je meegenomen in het verhaal. Bij de laatste hoofdstukken zit je op het puntje van je stoel omdat je hoopt dat ze de moordenaar te pakken krijgen, of bepaalde personen het stiekem toch overleven, of er een bepaald persoon gevonden wordt na zoveel jaar enz. enz. Het is een en al spanning, soms ergerniswekkend en dan niet naar de schrijver toe, maar naar bepaalde personen in het verhaal. Soms kreeg je medelijden met bepaalde personen en een andere keer hoopte je dat een bepaald gebeuren goed zou aflopen. De schrijver heeft zich goed ingeleefd in zowel de slachtoffers, alswel het politie- en ziekenhuisgebeuren alswel in de daders. Het einde was heel verrassend en je wilt daardoor het volgende deel ook lezen. Het boek is echt filmisch geschreven.

Wat vind je van de cover? 
Heel mooi, past echt bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is supergoed gekozen, het boek had geen betere titel kunnen krijgen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel erg vlot, beeldend (soms te beeldend) en spannend geschreven. Je wilt steeds verder lezen.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Rebecca, omdat ze lekker doet wat ze wil en zich niet laat bedotten en het voor zichzelf en anderen die haar dierbaar zijn opneemt als het moet.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
De moordenaars en dit keer kan ik niets zeggen, want dan zou ik teveel verklappen en dat is niet leuk voor diegenen die het boek nog niet gelezen hebben.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Hele mooie locaties, vooral Londen.

Mooie quote in het boek: 
Dressed to kill.

Zou je het boek aanraden? 
Als je van bloedige thrillers houdt, dan is dit absoluut een aanrader.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het volgende deel ook lezen?
Ja, die ga ik zeker ook lezen, maar dat kan nog wel even duren, want ik wil eerst een stapel andere boeken lezen en ben nu wel toe aan een boek dat minder bloederig is. ;)

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, ik vond het leuk om te lezen, maar hoef hem niet nog een keer te lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan hem niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er nog geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken. Gek genoeg heb ik er geen moeite mee om bloederige verhalen te lezen, maar hoef het nu ook weer niet op tv te zien, want dan zit ik drie kwart van de film weggedoken. Daarnaast hou ik het boek liever in gedachten zoals ik het heb gelezen.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit en het houdt me nog wel even bezig. Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar een bepaald onderwerp, hoe dat verder gaat en hoe het zou aflopen.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg