Schoon Schip - Katie Fforde



Waar gaat het boek over? 
Wanneer Jo door haar man wordt ingeruild voor een jongere vriendin verhuist ze naar een binnenvaartschip op de Theems. Tijdens haar huwelijk hoefde ze alleen maar te koken, maar ze merkt al snel dat ze nu meer zal moeten doen om de boel drijvende te houden.
Gelukkig krijgt ze hulp van een vriendin van haar dochter. Dora is op het laatste moment weggevlucht van haar bruiloft en vraagt Jo om een veilige haven waar ze haar leven op orde kan krijgen. De beide vrouwen krijgen al snel ongevraagd bezoek van de arrogante, maar aantrekkelijke Marcus en de charmante klusjesman Tom. Alsof dat al niet ingewikkeld genoeg is moeten ze met z'n vieren het Kanaal oversteken...
naar Nederland!

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het is een heerlijke feelgood roman dat voorspelbaar is, maar niet op een vervelende manier, want ook al is het einde voorspelbaar, het is een heerlijk verhaal met een paar leuke avonturen, met als hoogtepunt de reis naar Nederland waar het een en ander gebeurt. De hoofdpersonen mag je gelijk om wie ze zijn. Zoals het in een roman hoort, is er ook aandacht voor jaloezie, onzekerheid over of diegene je wel leuk vindt enz. Daarnaast moet je soms ook lachen om bepaalde stukjes en heb je het soms te doen met bepaalde mensen. Het boek leest lekker weg, nergens is het langdradig. Je ziet alles voor je en de plaatsen zijn, als je er wel eens geweest bent, heel herkenbaar en anders wil je daar graag heen om het met eigen ogen te bekijken. Ook heeft de schrijfster zich goed ingelezen wat de scheepstermen aangaat.
Eenmaal in het boek begonnen, is het lastig om weg te leggen en wil je het boek het liefst in één keer uitlezen, hoewel je tegen het einde ook weer niet wilt dat het boek uit is omdat je eigenlijk nog geen afscheid van bepaalde personen wilt nemen.
Het enige minpuntje vind ik de cover, daar zou ik voor een aak, zoals beschreven in het boek, hebben gekozen.

Wat vind je van de cover? 
Hij is mooi, maar zoals ik al aangaf, ik zou voor de aak die in het boek wordt beschreven zijn gegaan. Die past er beter bij.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is past er goed bij, hoewel de Engelse titel, Going Dutch, ook heel mooi is.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is lekker vlot geschreven zonder langdradig te worden.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Jo, omdat ze zo lekker zichzelf is.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Phillip, lees het boek maar om te begrijpen waarom.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Het zijn hele mooie locaties, vooral Londen en Dordrecht.

Mooie quote in het boek: 
Een waarheid als een koe.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut, zeker als je van feelgood romans houdt.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ik vond het een leuk boek om te lezen, maar hoef het niet nog een keer te lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Ik ga het boek weggeven.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, wat dan een echte zwijmelfilm zou worden met een paar knappe mannelijke acteurs ;), ga ik die niet kijken, omdat ik het verhaal liever in gedachten hou zoals ik het gelezen heb.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, maar het zal me vast nog wel even bezig houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Dit is het tweede boek dat ik van Katie Fforde heb gelezen en ga zeker ook haar andere boeken ooit nog lezen.





Koop bij bol.com

Reacties

  1. Het is al weer een hele poos geleden sinds ik dit boek van Katie Fforde las. Onlangs had een vriendin echter foto's geplaatst van een rondvaart die ze hadden gedaan in Engeland en toen moest ik er meteen weer aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg