Vuurwerk In De Sneeuw - Sarah Morgan



Oorspronkelijke titel:
Maybe This Christmas

Waar gaat het boek over? 
Tyler O’Neils belangrijkste voornemen deze Kerstmis? Er een groot feest van maken. Niet voor zichzelf, maar voor zijn dochter, Jess. Hij heeft trouwens zelf ook wat te vieren, want Snow Crystal, het ski-resort dat hij met zijn broers runt, is volgeboekt met de kerstdagen. Dat betekent dat Brenna, zijn beste vriendin, bij hem moet logeren, en hij mag absoluut niet laten merken dat hij meer dan alleen vriendschap voor haar voelt. Ski-instructeur Brenna Daniels vindt dat ze het prima voor elkaar heeft. Ze heeft van haar hobby haar werk gemaakt én ze kan dagelijks samenwerken met Tyler, op wie ze al jaren verliefd is. Niet dat er ooit iets gebeurd is… Ze verwacht dan ook niet dat het problemen zal opleveren dat ze een paar weken een huis zullen delen. Dan gebeurt er iets wat ze geen van beiden hadden verwacht: Tyler kust haar, en nu is alles anders…

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een heerlijke feelgood roman met heel veel humor, je ligt geregeld in een deuk en dan met name om wat Tyler zegt. Maar ook zijn er momenten dat je even boos wordt op bepaalde personen, je leeft mee met anderen, met name met Jess, maar ook met Brenna en Tyler. Soms wil je bepaalde mensen wel een schop onder hun .... geven, ze wakker schudden. Het einde is voorspelbaar, maar dat is niet erg met dit soort boeken. I know, ik zeg dat vaker, maar met de boeken van Harlequin weet je vaak wel wat het einde is, maar niet hoe, dat wil nog wel eens verrassend zijn en dat is met dit verhaal al niet anders. Het plot verwacht je namelijk niet dat die zal lopen als dat je eerder misschien dacht. Ja, ja, ik weet ik, ben lekker onduidelijk zoals vaker in recensies, maar ga het boek maar lezen om te begrijpen wat ik bedoel.

Wat vind je van de cover? 
Heel erg mooi, past echt bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is mooi, maar de oorspronkelijke titel vind ik beter bij dit boek passen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Lekker vlot, het boek leest als een trein zonder vertragingen.

Hoe origineel is het verhaal?
Niet echt origineel, maar dat is niet erg.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, vanaf de eerste zin zat ik erin en was het moeilijk om het boek weg te leggen omdat je wilt weten hoe het verder gaat en hoe het eindigt.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Absoluut, je wordt het verhaal in gezogen en kan niet meer los laten tot het boek uit is.

Heeft het plot je verrast?
Ja en nee, want het was te verwachten, maar de manier waarop heeft mij echt verrast, maar vind het schitterend.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
Ja, die zijn geloofwaardig. Er is geen persoon die ongeloofwaardig overkomt.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Tyler, omdat hij is wie hij is.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Janet, maar kan niet zeggen waarom, want dan verklap ik een spoiler en dat is niet de bedoeling, maar ik weet zeker dat je ook een hekel aan haar hebt als je het boek gelezen hebt. Je krijgt ook medelijden met haar. Nu vertel ik niets meer over haar. ;)

Zou je bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon?
Ik denk wel dat ik bevriend zou kunnen zijn met Brenna, Tyler en Jess.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Ondanks dat ik een hekel aan de kou heb, wil ik naar Snow Crystal, want het lijkt me daar heel erg mooi, sprookjesachtig, zeker als het net gesneeuwd heeft.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Ja, dat heeft ze. Het verhaal geeft mooi weer dat je beter maar eerlijk naar elkaar toe kan zijn, dan alles of een gedeelte achter te houden. Dat het anders maar tussen jou en de ander in komt/blijft te staan. En wie weet hoe het loopt.

Mooie quote in het boek: 
Verdoe geen tijd met je zorgen maken over wat andere mensen van je vinden.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, dat kan ik, zeker aan mensen die van feelgood romans houden.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor een ieder die van zoete romantiek houdt.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, één keer vind ik genoeg.

Ga je het volgende deel ook lezen?
Dit is het laatste deel van deze serie, maar het tweede deel ga ik zeker ook lezen. Het eerste deel had ik al gelezen, de recensie kan je hier lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, wat raar is, want daar leent dit boek zich goed voor, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken. Ik hou het verhaal liever zoals ik het gelezen heb.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Dit boek gaat me nog wel even bezig houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ja, want ze schrijft geweldig.

Leesfragment:
Je kan op de site van Sarah Morgan een leesfragment (in het Engels) lezen van het boek.

Website van de auteur:
SARAH MORGAN

Website van de uitgever:
HARLEQUIN




Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg