Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Masser Brock - Bert Wagendorp

Van Uitgeverij Atlas Contact  mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Masser Brock is columnist van dagblad 'De Nieuwe Tijd'. Zijn zus is de spindoctor van de premier van Nederland. Masser volgt het nieuws, tot het nieuws de achtervolging op hem inzet. Wat is de waarheid achter de dood van vier Nederlandse soldaten op vredesmissie? Hoe nam de geheime dienst De Nieuwe Tijd in de tang? De nieuwe roman van Bert Wagendorp gaat over de vraag hoe nieuws nieuwe werkelijkheden schept, over de waarheid die wij dagelijks krijgen geserveerd en over de waarde daarvan. Het is een wervelend verhaal vol vrolijke, tragische en kleurrijke personages: een opmerkelijke krantenfamilie, een cynische journalist, een horlogemaker en een tycoon tegen wil en dank. Masser ruilt zijn oude zekerheden in voor twijfel en zijn cynisme voor stilte. Als lezer kun je niet anders dan hetzelfde doen - wie 'Masser Brock' gelezen heeft, zal de …

Internet koud en kil?


Onlangs las ik in een tijdschrift een brief van iemand die het internet maar koud en kil vond en ook vond dat het internet niets kon toevoegen aan je ontwikkeling en dat het alleen maar ruzie is. Dat soort reacties lees ik ook wel eens als je ergens kan reageren als het over een social media site gaat. 
Ik ben het niet met die reacties eens. Ik ervaar het heel anders. Ik ben lid van diverse social media sites, hiernaast aan de linkerkant vind je de links naar mij op de diverse social media sites. Heb al eens geschreven hoe dat zo is gekomen. Ben er nog steeds blij mee. Het is fijn als mensen met je mee leven als bijvoorbeeld je kat ziek is en ook weer beter zoals onlangs bij ons het geval was. Je kan mensen een hart onder de riem steken of succes wensen. Ook kun je samen lachen om de gekste dingen. Je blijft op de hoogte van familie en vrienden die ver weg wonen en in mijn geval maak ik ook geregeld nieuwe online vrienden.
Op Facebook speel ik een paar spelletjes en is het altijd weer leuk als je vrienden voorbij bent gegaan in een level.
Via Google+Pinterest & Froot en ook op andere sites zie ik foto's van plaatsen waar ik ooit nog eens hoop heen te gaan, maar ook foto's van plaatsen waarvan ik weet dat ik die nooit zal bezoeken. Dieren die je nooit in het echt zult zien in het wild. Binnenkijken in huizen en gebouwen wat je anders niet ziet. Kun je lezen over hoe het vroeger was.
Op LinkedIn kun je ervaringen lezen van o.a. andere werkzoekenden hoe zij ermee omgaan en tips lezen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ook op dit blog krijg ik altijd leuke reacties. Toen ik mijn pspforums nog had was dat ook zo.
Dus koud en kil? Nee, daar ben ik het niet mee eens.

Dan over dat er alleen maar ruzie is? Nee, daar heb ik persoonlijk op mijn sites ook niets van gemerkt. Wel lees ik dat bij andere sites, maar dat is, als je het op de kieper beschouwt, ook maar een klein percentage. Volgens mij valt dat allemaal wel reuze mee. Tuurlijk lees ik ook wel op de krantensites reacties van reaguurders en word ik daar niet altijd blij om. Dan denk ik ook wel even van of dat niet anders kan, maar ik denk dan maar aan wat mijn oma daarop zou zeggen: 'Laat maar kletsen, die weten niet beter'. En weet je, ze had nog gelijk ook. 

En niet goed voor je ontwikkeling? Ook daar ben ik het niet mee eens. Vroeger ging je naar de bieb als je iets moest weten, nu zoek je het op internet op en dan vind je soms nog meer informatie dan in de bieb.
Voor diegenen die nu roepen dat ik toch een boekenwurm ben. Ja, dat ben ik nog steeds en ik lees nog steeds heel graag, maar soms is het fijn om even snel wat op te zoeken op het internet. 

Dan heb ik het nog niet over online shoppen gehad, maar daar kom ik een andere keer op terug, dat wordt een apart blogje erover.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

De Amarna-Papyrus - Rachel Reedijk

Van uitgeverij WalburgPers mocht ik dit boek lezen en een recensie over schrijven. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Tell el-Amarna is een dorp in midden-Egypte. Eens verrees hier een nieuwe stad voor de omstreden zonnecultus van farao Achnaton en zijn beeldschone echtgenote Nefertiti.

Het leven van de Amsterdamse psychiater Margalith Dreyfus-Levi neemt een ingrijpende wending als zij een davidster erft met daarop gegraveerd het Aton-zonneteken. Kort daarop ontmoet zij Fouad Khalifa, conservator in het Louvremuseum. Hij ontdekt dat het legaat terugvoert op de sterrenpapyrus van Parennefer, een opstandige priester uit de Amarna-periode.

Fouad vraagt Margalith om met hem mee te gaan naar Egypte. Terwijl zij samen stroomopwaarts trekken, op zoek naar de papyrusrol, is Egypte in de ban van de Arabische Lente en nemen elders de spanningen tussen Joden en Arabieren toe.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de neus en lippen, dat echt is e…