Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Frankrijk In 50 Fragmenten - Caspar Visser 't Hooft

Van uitgeverij VanDorp Uitgevers mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Al meer dan 25 jaar woont Caspar Visser 't Hooft in Frankrijk, waar hij meerdere malen is verhuisd, van noord naar zuid, van oost naar west. Hij kent het land als weinig anderen. Hij weet wat de Fransen verbindt. Maar hij heeft ook gemerkt dat het land gevarieerder is dan je geneigd bent te denken na een paar zomervakanties in het zuiden of zo nu en dan een weekendje Parijs.

In 50 fragmenten geeft hij iets van deze verscheidenheid weer. Nu eens een grappige situatie in een restaurant, een sportschool of tijdens een groepsreis in de bergen. Dan de beschrijving van een verlaten streek, een oude ruïne, of een afgedankte kolenmijn. Of wat gedachten over Franse kunst, literatuur of politiek...

Deze prachtige bundel wordt ingeluid met een voorwoord van Nelleke Noordervliet, succesvol schrijfster en onder andere winnaar van de Multatuliprijs.

Bron: bol.c…

Videoland Unlimited


Een paar weken geleden zat ik 's avonds laat te zappen en kwam op een commerciële zender terecht waar ze Pretty Woman uitzonden. Hartstikke leuke film en ook een beetje jeugdsentiment. Helaas wist ik die avond ook weer waarom ik zo weinig naar die zenders keek, want je wordt niet goed van de reclameblokken tussendoor. Dat er één reclameblok in zit, nou vooruit. Kun je even een drankje inschenken of bijvullen, wat te knabbelen pakken en ook even naar de wc. Helaas zaten er zoveel reclameblokken in en ze duurden ook nog eens eindeloos. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee en bedacht me dat ik lekker op bed verder ga kijken. In die reclameblok heb ik de lichten en tv beneden uitgedaan, de deur op het nachtslot gedaan, de katten een lekkere knuffel gegeven, eenmaal boven ben ik nog even naar de wc geweest, heb de tv aangedaan, mijn kussens opgeschud en toen was de reclame nog bezig. Denk nou niet dat ik alles snel, snel had gedaan, dat deed ik op mijn dooie gemak. Bij elkaar opgeteld duurde de reclame volgens mij langer dan de hele film. Ik was er toen helemaal klaar mee en besloot om op die zenders geen films meer te kijken, want zoveel ontspanning gaf het mij niet door die stomme reclameblokken.
Later in die week ontdekte ik dat we ook een videotheek hebben van de KPN. Hartstikke leuk. Ik ontdekte ook dat we gratis films konden kijken en dat zijn heus niet alleen B-films, ook A-films. 
Twee weken geleden kregen we een nieuwe ontvanger van de KPN en vorige week was ik zo in de instellingen en wat voor abonnementen we precies hebben aan het kijken en ontdekte dat ze ook Videoland Unlimited hebben. Dat houdt in dat je €10,- per maand betaalt voor dat pakket en dan kun je onbeperkt films en series bekijken. Niet alle films overigens, maar in het gedeelte van Videoland Unlimited zitten heel veel films en series. Ik heb dat geactiveerd en nu hebben we 2 maanden gratis onbeperkt kijken en mocht het ons bevallen, dan houden we dat. Inmiddels hebben we al besloten om dat te houden, want koop een serie of een film en je bent duurder uit. Daarnaast kijk je die film of serie meestal maar één keer en dan staat het in de kast te nietsen. 
Het voordeel van Videoland Unlimited is ook dat als een film of serie je tegenvalt, dan ga je een andere serie of film kijken. Je zit niet met een dvd opgescheept waar je niets aan vindt. 
In de afgelopen weken heb ik al een flink aantal films en series gekeken w.o. The Kennedy's, Young Victoria, Brideflight en nog veel meer. Als ik 's avonds de computer uit zet, ga ik een leuke film kijken en dat zonder reclameonderbrekingen. Heerlijk. Kan het dus ook iedereen aanraden.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

Quote van de Week