Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

LEEF! - Laura Maaskant

Waar gaat het boek over? 
In LEEF! vertelt Laura Maaskant hoe haar leven is veranderd na de diagnose 'kanker'.

Die diagnose kreeg ze op haar vijftiende, en vier jaar later opnieuw. Laura wordt na een lang en zwaar behandeltraject genezen verklaard. Ze pakt haar leven weer op waar ze gebleven was: na haar vwo gaat ze studeren in Amsterdam. Maar dan keert de ziekte terug. De prognose is ongewis, haar levensverwachting beperkt. Nogmaals loodzware behandelingen ondergaan wijst Laura af. Ze gaat voor kwaliteit van leven. Niet met een bucket list, maar 'gewoon', met haar vrienden en haar familie, en in haar werk. Zoals ze zelf zegt, ervaart ze haar leven nu juist heel intens. Laura's ziekte brengt niet alleen rampspoed, maar ook de mogelijkheid om te genieten van de tijd die haar nog rest. Haar leven is 'in goud veranderd'.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het is een heel aangrijpend, eerlijk en tegelijkertijd positief verhaal. Ze heeft eerlijk over die r…

5 dingen waar ik niet zonder kan

Ik zag dat gister op een blog en vond het wel een leuk idee om te laten lezen wat mijn 5 dingen zijn waar ik niet zonder kan. Er zijn een heleboel dingen waar ik niet zonder kan, maar hou het bij 5 dingen die het eerst te binnen schoten in willekeurige volgorde.

Boekenkast met boeken



Foto komt van pixabay.

Kan niet zonder mijn boekenkast met boeken. Hij wordt geregeld aangevuld met boeken. Niets heerlijker dan lekker onderuit op de bank met een beker thee of als het later op de avond is een glas wijn en wat te knabbelen, in een boek verdiept te zitten. Kan dat uren volhouden.

Chromebook



Plaatje komt van deviantART.

Sinds een paar maanden heb ik een Chromebook en kan daar niet meer zonder. Kan overal mijn mails lezen en beantwoorden, werken aan mijn blogs, spelletjes spelen op Facebook, helpen op diverse forums, nieuws lezen. Heb ik hem uit staan en wil ik wat opzoeken op Google, dan zet ik mijn Chrombook aan en binnen een paar minuten kan ik zoeken wat ik wil. Ik gebruik mijn desktop nog maar weinig, alleen om mijn foto's erop te zetten en te psp'en. We merken dat ook aan de stroomrekening, die is een stukje goedkoper nu mijn desktop niet meer hele dagen aan staat.

Brei-bak met wol, breinaalden en breiwerk


Plaatje komt van pixabay.

Sinds een paar maanden ben ik brei-verslaafd. Kan dus ook niet zonder mijn bak met wol, naalden en breiwerk waar ik op dat moment aan het breien ben. De bak wordt geregeld aangevuld met nieuwe wol voor de volgende projecten. Mijn top is bijna klaar en dan ga ik weer aan iets nieuws beginnen, het volgende wordt een schoudercape en daarna een setje met top, rok en vest. Daarna zie ik wel wat ik ga breien. Heb een heleboel patronen gezien die ik wil maken.

Quooker


Foto komt van rmpengineering.

Wij hebben een andere dan die hier op de foto staat, maar kon zo geen foto vinden van die wij hebben. Bij ons kun je ook warm en koud water naast heet water laten stromen. Kan er in ieder geval niet meer zonder. Het is namelijk heerlijk om niet te wachten tot je eindelijk heet water hebt voor thee. Je doet de kraan open en je hebt een kop heet water, theezakje erin en klaar is Klara. Ook is het handig voor koken, je hoeft niet zo lang te wachten tot het water heet genoeg is voor bijvoorbeeld eieren, je doet heet water vanuit de quooker in de pan, doet de eieren erin en zet die op het vuur. Dan kook je de eieren zolang als jij nodig vindt. Dat kan dus ook met groente, aardappelen, pasta enz.

Deja Vu horloge


Foto komt van Barbanson.

Kan zeker niet zonder mijn Deja Vu horloge. Heb hier een tijdje geleden al overgeschreven in dit blog. Het blijft leuk om zelf je horloge samen te stellen naar je eigen smaak en humeur bij te laten passen aan de kleding die je op dat moment draagt. 



Reacties

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

De Amarna-Papyrus - Rachel Reedijk

Van uitgeverij WalburgPers mocht ik dit boek lezen en een recensie over schrijven. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Tell el-Amarna is een dorp in midden-Egypte. Eens verrees hier een nieuwe stad voor de omstreden zonnecultus van farao Achnaton en zijn beeldschone echtgenote Nefertiti.

Het leven van de Amsterdamse psychiater Margalith Dreyfus-Levi neemt een ingrijpende wending als zij een davidster erft met daarop gegraveerd het Aton-zonneteken. Kort daarop ontmoet zij Fouad Khalifa, conservator in het Louvremuseum. Hij ontdekt dat het legaat terugvoert op de sterrenpapyrus van Parennefer, een opstandige priester uit de Amarna-periode.

Fouad vraagt Margalith om met hem mee te gaan naar Egypte. Terwijl zij samen stroomopwaarts trekken, op zoek naar de papyrusrol, is Egypte in de ban van de Arabische Lente en nemen elders de spanningen tussen Joden en Arabieren toe.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de neus en lippen, dat echt is e…