Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Onweerstaanbaar Lekker - Nora Roberts

Waar gaat het boek over? 
In Een pikant dessert wil hotelmagnaat Blake Cocharan alleen maar het allerbeste voor zijn hotels. En omdat Summer Lyndon de allerlekkerste desserts van de wereld creëert, zal hij niet rusten voordat ze voor hem komt werken. Maar waar hij niet op gerekend had, is dat zij net zo verleidelijk is als de desserts die ze maakt!
In Kruidje-roer-me-niet is Carlo Franconi niet alleen een van de topkoks van Italië, hij is ook nog eens de aantrekkelijkste kok ooit! Dat komt publiciteitsagent Juliet Trent goed uit: zij moet een bestseller maken van zijn boek, dus wat haar betreft kan hij niet onweerstaanbaar genoeg zijn! Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze zélf begint te watertanden...
Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Voorspelbaar en mierzoet zoals de cover al laat zien, maar dat is met dit soort boeken niet erg. Wel vond ik het erg dat beide verhalen voor mijn gevoel werden afgekapt op het eind. Dat had voor mij wel verder mogen gaan op de manier va…

Mijn herinneringen aan Sinterklaas


Ik heb hele leuke herinneringen aan Sinterklaas en vind het erg jammer dat er de laatste paar jaar een schaduw over hangt door een paar zeurpieten die zwarte Piet discriminatie vinden. 

Ik was een jaar of 4 toen ik Sinterklaas en zwarte Piet voor het eerst bewust in het "echt" zag. Waarschijnlijk had ik ze al eerder gezien in het "echt", maar daar was ik mij toen niet bewust van. Met mijn ouders liep ik 's avonds naar onze auto op de parkeerplaats bij mijn oma toen ik Sinterklaas op zijn schimmel zag met zwarte Piet. Dat heeft toen grote indruk op mij gemaakt.

Bij mijn oma mochten mijn broertje, mijn nichtje en ik altijd de schoen zetten en zongen we voor Sinterklaas. De andere dag zat er dan een mandarijntje, kikker of iets anders in de schoen. Op 5 december kregen we dan de wat grotere cadeaus.

Toen ik een jaar of 9 was vierde ik Sinterklaas bij mijn oma met 2 nichtjes, hun ouders en vrienden en hun kinderen van mijn oom en tante en mijn oud tante. We hadden eerst gezellig gegourmet en later werd er op de deur gebonkt en stond er een zak met cadeautjes in de gang. Wat ik toen precies heb gekregen weet ik niet meer, volgens mij een notitieblok op een palet en een viltstift in de vorm van een muis, maar het kan ook wat anders zijn geweest. Het was in ieder geval heel gezellig en leuk. 

Op het schippersinternaat waar ik toen zat mochten we ook geregeld de schoen zetten en op 5 december kwam Sinterklaas met zijn zwarte Pieten dan langs op de groep. Er was altijd een beetje angst (op een positieve manier) voor die Pieterbaas. De angst voor de roe en in de zak naar Spanje zat er toch wel in, maar kan me niet herinneren dat er een groepsgenoot in de zak naar Spanje is gestopt. ;) De pepernoten en andere Sinterklaas lekkers en de cadeautjes maakten daarna veel goed. We zorgden er rond november, december wel voor dat we zo lief mogelijk waren, want we wisten dat die Pieterbaas alles zag. Zoals gezegd, niemand wilde de roe, het pak zout en in de zak naar Spanje, want dat beloofde niet veel goeds. 

Toen we wat ouder waren en op de groepen van de oudere kinderen zaten, moest je rond november een verlanglijstje maken met wat je wilde, maar het mocht maximaal een bepaald bedrag kosten. Er werden lootjes getrokken en dan moest je een cadeautje kopen en een surprise met gedicht maken voor diegene die je had getrokken. Voor mij altijd een crime, want in dichten was ik niet zo goed en het gebeurde maar zelden dat ik direct wist wat voor surprise ik moest maken voor diegene die ik had getrokken. Uiteindelijk lukte het wel, maar vond altijd dat anderen beter konden dichten dan ik. Toen had je nog geen computer waar je even Googelde op sinterklaasgedichten, je had hooguit een rijmwoordenboek, al dan niet geleend van de bieb. Toch had dat, achteraf gezien wel iets. 



Reacties

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

Quote van de Week