Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Onweerstaanbaar Lekker - Nora Roberts

Waar gaat het boek over? 
In Een pikant dessert wil hotelmagnaat Blake Cocharan alleen maar het allerbeste voor zijn hotels. En omdat Summer Lyndon de allerlekkerste desserts van de wereld creëert, zal hij niet rusten voordat ze voor hem komt werken. Maar waar hij niet op gerekend had, is dat zij net zo verleidelijk is als de desserts die ze maakt!
In Kruidje-roer-me-niet is Carlo Franconi niet alleen een van de topkoks van Italië, hij is ook nog eens de aantrekkelijkste kok ooit! Dat komt publiciteitsagent Juliet Trent goed uit: zij moet een bestseller maken van zijn boek, dus wat haar betreft kan hij niet onweerstaanbaar genoeg zijn! Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze zélf begint te watertanden...
Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Voorspelbaar en mierzoet zoals de cover al laat zien, maar dat is met dit soort boeken niet erg. Wel vond ik het erg dat beide verhalen voor mijn gevoel werden afgekapt op het eind. Dat had voor mij wel verder mogen gaan op de manier va…

Kerst-stress


Daar heb ik dus totaal geen last van. Ik doe alles op mijn eigen tempo. Met eten hou ik het lekker simpel, want een meer-gangen-diner daar doe ik manlief geen plezier mee. Als ik zeg dat we een pizza, stamppot, patat of soep eten of zelfs een brood-dag hou, dan maak ik hem daar 1000 keer blijer mee dan met een luxe diner. Ik zorg eigenlijk minimaal één keer per week wel dat we wat bijzonders eten.
Afgelopen zondag zijn mijn ouders en broertje geweest en ook die doe ik geen plezier met een meer-gangen-diner. Mijn man had lekkere bami gemaakt, daar waren ze erg blij mee.
Manlief en ik geven elkaar met Kerst (lees meestal daarvoor) een leuk cadeautje. Dit jaar doen we daar niet aan, we vonden dat de nieuwe Philips Airfryer al een cadeau op zich was. Over de nieuwe Airfryer zal ik eerdaags schrijven.

Ik zorg alleen wel voor dat we op tijd de boodschappen in huis hebben. Dat is eigenlijk mijn enige stress-momentje als ik dat de dag ervoor moet doen en iedereen zie graaien en stressen, dan raak ik gek genoeg ook gestrest. Als het kan, zoals vanmorgen, dan doe ik dat liever twee dagen van te voren zodat we de boodschappen in huis hebben. 
Het was vanmorgen heerlijk boodschappen doen. Heb zelfs gelachen. Dit jaar schijnt de haring erg in trek te zijn met Kerst. Ik hoorde de baas steeds roepen om haring. Tegen manlief zei ik dat die vast nog zwommen. Geef die haringen overigens eens ongelijk. Je zal maar als onderdeel van een Kerstdiner op tafel belanden. Ik zou me, als ik een haring was, ook goed verstoppen.
Toen we klaar waren met de boodschappen en naar buiten liepen, zagen we twee krantenverkopers ruzie maken om een plekje. Het leken wel twee kleine kinderen die om een stoel vochten in plaats van twee volwassen mensen van rond de dertig.

Dit jaar vieren we onze Kerstdagen van te voren, vandaag en morgen, want manlief moet beide Kerstdagen werken. Jullie hoeven nu geen medelijden met mij te krijgen, want ik vermaak me wel. Heb nog een stapel boeken en tijdschriften die ik wil lezen, er zijn nog genoeg films en series die ik wil kijken. Dat met een lekker kop thee, een glaasje 43 of een glaasje advocaat (ik weet het, het is ouderwets, maar ik blijf dat lekker vinden met een toef slagroom) en chocola, aan mij heb je geen kind meer. Zeker niet als Paddy Bleu naast mij op de rugleuning van de bank ligt en Diesel Polo aan het voeteneind onder de deken (moet ik verdikkie wel oppassen dat ik hem niet per ongeluk schop). Het zou natuurlijk helemaal compleet zijn als manlief vrij was, maar dat is nu eenmaal niet zo.

Ik wens al mijn lezers fijne Kerstdagen. Geniet ervan. 

Reacties

  1. Als het goed is hoef ik dit jaar ook geen boodschappen meer te doen. Heerlijk!
    En een advocaatje met slagroom is en blijft gewoon lekker. Dan maar ouderwets.
    Voor jullie ook hele fijne Kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik niet zeggen, we zijn volgende week dinsdag nog de klos en manlief mag volgende week woensdag oliebollen halen, ik ga niet over de koppen lopen die vaak dan ook chaggie zijn. We hebben in ieder geval de bubbels in huis om het jaar uit te knallen.

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

Quote van de Week