Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Het Zilveren Kruis - Ingrid Chen

Ik mocht dit boek voor UITGEVERIJ COSERVE lezen en wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 






















Wat vind je van het boek? 
De cover geeft een klein stukje bloot aan waar het boek over gaat, al is dat toch een, wel heel belangrijke, bijzaak, want het belangrijkste van alles is dat Damian uiteindelijk via diverse omwegen op zoek gaat naar zijn moeder. De vraag die Damian heeft is waarom hij steeds van die nachtmerries heeft, waar die vandaan komen. Later komt de vraag wie die mensen zijn die hem steeds in zijn nachtmerries achtervolgen. Is het gewoon een dwaze nachtmerrie waar je maar beter over kunt zwijgen als je ze op latere leeftijd nog hebt of is het (deels) echt gebeurd? Heef hij dat echt meegemaakt? Wat is het verhaal achter het zilveren kruis dat hij altijd om zijn nek draagt en waar hij het gevoel heeft dat een bepaald iemand over hem waakt, van wie heeft hij die gekregen? Daarnaast rijst de vraag waarom hij hem niet openlijk kan dragen. Waarom het niet geoorloof…

Alfabet tag


Ik zag deze tag op de blog van Zwartraafje en het leek me wel leuk om er aan mee te doen.

Age:
40 lentes. Ik zeg bewust niet oud, want dat klinkt zo oud. Zeg liever lentes of jong, dat klinkt toch anders, jonger. ;)

Best friend:
Ik heb een paar vriendinnen waar ik, als het erop aan komt, van op aan kan en zo kan bellen als er wat is. Andersom is dat ook zo.

Chore you hate:
Stofzuigen. Je hebt net gezogen of je ziet er niets meer van. Ook al denk je dat je overal achter en onder bent geweest, ineens ligt er weer een pluk stof. Zeker met katten en een man ;) in huis, is het vechten tegen de bierkaai, maar ik wil onze katten en mijn man voor geen goud kwijt. 

Dreamhouse:
Een leuk huisje aan het water of een mooie boerderij met een weids uitzicht en heel veel dieren.

Essential start of your day:
Met een heerlijke beker drinkontbijt, een mok zoethoutthee en een tijdschrift of boek op de bank zitten voor ik echt aan de dag begin.

Favorite color:
Rose en rood.

Gold of silver:
Zilver. Dat staat mij ook beter dan goud.

Height:
1,76 m

Instruments I play:
Geen. Heb wel een blauwe maandag keyboard gespeeld, maar het is toch niets voor mij.

Job title (most recent):
Huisvrouw/TC op diverse Google Help Forums.

Kids:
Geen.

Life is incomplete without:
Mijn man, onze katten, boeken, smartphone en Chromebook.

Music that you always listen to:
Dat verschilt van dag tot dag, maar meestal is dat de muziek op 192 TV.

Nickname:
Surfing Ann/Surfingann. Die is door een vriend van ons bedacht toen ik op zoek was naar een originele nickname.

Overnight hospital stays:
Voor zover ik weet zijn dat er 0.

Phobias for fears:
Spinnen. Kleintjes vind ik nog wel leuk en kan ik hebben, die noem ik ook allemaal Japie, maar de grotere exemplaren vind ik alleen leuk achter dik glas en als ik zeker weet dat ze niet uit het terrarium kunnen. Als er al eens een grote door het huis wandelt, dan mag manlief die weghalen.

Qoute from a movie:
E.T. phone home uit de film E.T.

Reason to smile:
Mijn man, onze katten, vogeltjes in de tuin. De kleinste dingen kunnen mij al een glimlach bezorgen.

Siblings:
Ik heb een jonger broertje.

Time you wake up:
Meestal tussen 8 en 9 uur 's morgens ongeacht hoe laat ik naar bed ga. In principe hoef ik geen wekker te zetten als ik om die tijd op zou moeten staan omdat ik dan toch wel vanzelf wakker word om die tijd.

Underwear:
Wat een rare vraag, maar vooruit, niet dat het interessant is, het is ja. Zonder kan ik niet.

Very important date of this year:
De verjaardagen van mijn man, onze katten en mijzelf.

Worst habbit:
Kan vaak ongeduldig en eigenwijs zijn.

X-ray's you have done:
Geen idee.

Yummy food you make:
Dat zijn er teveel om op te noemen, maar als ik er eentje op moet noemen dan is dat aardbeienkwarktaart waar ik mijn man nog net niet voor wakker kan maken als ik die maak. En lekkere belegde broodjes en pizza's.

Zoo animal:
Tijgers, panters, leeuwen, pinguïns, papegaaien en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Reacties

  1. Het leukste aan dit soort tags is toch wel dat je vaak gemeenschappelijke interesses en gewoonten ontdekt bij je collega bloggers. Ook dit keer waren er dat enkele onder meer het feit dat ik net als jij automatisch rond 8u ontwaak.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

Quote van de Week