Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Het Zilveren Kruis - Ingrid Chen

Ik mocht dit boek voor UITGEVERIJ COSERVE lezen en wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 






















Wat vind je van het boek? 
De cover geeft een klein stukje bloot aan waar het boek over gaat, al is dat toch een, wel heel belangrijke, bijzaak, want het belangrijkste van alles is dat Damian uiteindelijk via diverse omwegen op zoek gaat naar zijn moeder. De vraag die Damian heeft is waarom hij steeds van die nachtmerries heeft, waar die vandaan komen. Later komt de vraag wie die mensen zijn die hem steeds in zijn nachtmerries achtervolgen. Is het gewoon een dwaze nachtmerrie waar je maar beter over kunt zwijgen als je ze op latere leeftijd nog hebt of is het (deels) echt gebeurd? Heef hij dat echt meegemaakt? Wat is het verhaal achter het zilveren kruis dat hij altijd om zijn nek draagt en waar hij het gevoel heeft dat een bepaald iemand over hem waakt, van wie heeft hij die gekregen? Daarnaast rijst de vraag waarom hij hem niet openlijk kan dragen. Waarom het niet geoorloof…

Wat doe jij online?


Dit is een rubriek in Margriet en het leek me wel leuk om die vragen ook te beantwoorden.

Wat vind jij nou echt een handige app?
Inbox by Gmail om mijn berichten te chacken en te beantwoorden.
Google Agenda, daar zie ik snel wat voor afspraken ik heb en kan ik snel afspraken toevoegen.

Wie volg jij op Twitter?
Dat zijn er teveel om op te noemen. Diverse nieuwssites, een aantal beroemde mensen en niet te vergeten mijn familie en vrienden die op Twitter zitten.

En verder?
Op Facebook speel ik bijna elke avond een paar spelletjes.
Instagram is leuk om foto's op te plaatsen en te delen.

Op welke site neem je graag een kijkje?
Cute Overload voor de leuke en grappige dierenfoto's.
Froot voor mijn dagelijkse webvitaminen. Daar kijk ik dagelijks naar de bijzondere foto's, kunstwerken, lees wat er in het verleden is gebeurt en nog veel meer.



Reacties

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

Quote van de Week