Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

LEEF! - Laura Maaskant

Waar gaat het boek over? 
In LEEF! vertelt Laura Maaskant hoe haar leven is veranderd na de diagnose 'kanker'.

Die diagnose kreeg ze op haar vijftiende, en vier jaar later opnieuw. Laura wordt na een lang en zwaar behandeltraject genezen verklaard. Ze pakt haar leven weer op waar ze gebleven was: na haar vwo gaat ze studeren in Amsterdam. Maar dan keert de ziekte terug. De prognose is ongewis, haar levensverwachting beperkt. Nogmaals loodzware behandelingen ondergaan wijst Laura af. Ze gaat voor kwaliteit van leven. Niet met een bucket list, maar 'gewoon', met haar vrienden en haar familie, en in haar werk. Zoals ze zelf zegt, ervaart ze haar leven nu juist heel intens. Laura's ziekte brengt niet alleen rampspoed, maar ook de mogelijkheid om te genieten van de tijd die haar nog rest. Haar leven is 'in goud veranderd'.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het is een heel aangrijpend, eerlijk en tegelijkertijd positief verhaal. Ze heeft eerlijk over die r…

Tanked


Onlangs ontdekte ik een nieuw programma op tv: Tanked.  Nou ja nieuw? Het programma schijnt al wat jaren te bestaan, maar ik ontdekte het pas onlangs in Videoland Unlimited. Dus voor mij was het een nieuw programma. 
Nu ben ik zelf gek op vissen en aquariums. Als ik een aquarium met vissen zie, dan kan ik uren naar de vissen kijken. Het werkt heel rustgevend voor mij.
Dat programma vind ik dan ook heel erg leuk om naar te kijken. Het is leuk om te zien hoe ze de vreemdste aquariums maken en hoe die gemaakt worden. Hun motto is, als je erover kan dromen, dan kunnen zij die maken. Mensen verzinnen dus ook de meest waanzinnige aquariums, zoals je in de afbeeldingen van Google kan zien als je zoekt op Tanked. 

Inmiddels heb ik al diverse favorieten w.o. de schatkist, de kauwgumbal-machine en een aquarium muur, maar ook de schoppen aquarium en de wijnfles. Ik zal stoppen met wat ik allemaal mooi vind, want eigenlijk zijn de aquariums die ze maken allemaal heel mooi.

Aangestoken door Tanked zat ik mij dus te bedenken dat ik eigenlijk ook wel een aquarium wilde hebben met mooie tropische vissen. Helemaal toen er een aflevering voorbij kwam met een aquarium boven het bed zoals op bovenstaande foto. Ik zag al helemaal voor me hoe we voor het slapen gaan naar de vissen zouden kijken en dan rustig in slaap zouden vallen. Je kan op een slechtere manier in slaap vallen, niet waar?
Helaas..... mijn man denkt er een ietsiepietsie anders over. Hij zag al voor zich hoe die aquarium zou gaan lekken boven ons bed. Geloof me, als je die aquarium laat maken door de heren van Tanked, dan weet ik zeker dat die hem zo zullen maken dat die niet gaat lekken.
Hij voorzag nachtmerries. Zolang je er geen haaien in doet (ze zijn leuk, maar niet voor in de slaapkamer), maar gezellige, kleurige tropische vissen, dan kan je alleen maar fijn dromen en krijg je geen nachtmerries.
Onze monsters van katten zouden kunnen gaan vissen. Neen, want de aquarium wordt goed afgesloten zodat de heren er niet bij kunnen. 
Toen kwam zijn volgende bezwaar en daar kon ik hem niets anders dan gelijk geven: hij zou voor het onderhoud van de aquarium opdraaien. Eeeeeeehhh.... ja, dat klopt. Maar ze schijnen ook redelijk zelf onderhoudend te zijn geloof ik en vissen voeren kan ik wel. Dat laatste is een piece of cake.
Toen het laatste bezwaar, de kosten. Eeeeehhhh..... geen idee en misschien wil ik dat stiekem ook wel niet weten. 
Oke, ik ben om en zal maar blijven dromen dat we ooit de loterij winnen, maar dan komt die aquarium er echt en dan huren we wel iemand in om die te onderhouden. Ik wist wel dat ik met George Clooney had moeten trouwen. ;)

Reacties

  1. Wij hebben een tijdje een vrij grote aquarium met cycliden gehad. Net toen ik een keertje alleen thuis was viel de steunbalk in het midden onderuit en duikelde hij samen met de motor het water in. Gelukkig bleef het bij ons bij dat ene ongelukje maar ik heb wel van anderen die een nog groter exemplaar hadden gehoord dat hun woonkamer twee keer blank heeft gestaan. Ondertussen hebben we al enkele jaren geen vissen meer maar wel een schattige cavia.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

De Amarna-Papyrus - Rachel Reedijk

Van uitgeverij WalburgPers mocht ik dit boek lezen en een recensie over schrijven. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Tell el-Amarna is een dorp in midden-Egypte. Eens verrees hier een nieuwe stad voor de omstreden zonnecultus van farao Achnaton en zijn beeldschone echtgenote Nefertiti.

Het leven van de Amsterdamse psychiater Margalith Dreyfus-Levi neemt een ingrijpende wending als zij een davidster erft met daarop gegraveerd het Aton-zonneteken. Kort daarop ontmoet zij Fouad Khalifa, conservator in het Louvremuseum. Hij ontdekt dat het legaat terugvoert op de sterrenpapyrus van Parennefer, een opstandige priester uit de Amarna-periode.

Fouad vraagt Margalith om met hem mee te gaan naar Egypte. Terwijl zij samen stroomopwaarts trekken, op zoek naar de papyrusrol, is Egypte in de ban van de Arabische Lente en nemen elders de spanningen tussen Joden en Arabieren toe.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de neus en lippen, dat echt is e…