Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

LEEF! - Laura Maaskant

Waar gaat het boek over? 
In LEEF! vertelt Laura Maaskant hoe haar leven is veranderd na de diagnose 'kanker'.

Die diagnose kreeg ze op haar vijftiende, en vier jaar later opnieuw. Laura wordt na een lang en zwaar behandeltraject genezen verklaard. Ze pakt haar leven weer op waar ze gebleven was: na haar vwo gaat ze studeren in Amsterdam. Maar dan keert de ziekte terug. De prognose is ongewis, haar levensverwachting beperkt. Nogmaals loodzware behandelingen ondergaan wijst Laura af. Ze gaat voor kwaliteit van leven. Niet met een bucket list, maar 'gewoon', met haar vrienden en haar familie, en in haar werk. Zoals ze zelf zegt, ervaart ze haar leven nu juist heel intens. Laura's ziekte brengt niet alleen rampspoed, maar ook de mogelijkheid om te genieten van de tijd die haar nog rest. Haar leven is 'in goud veranderd'.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het is een heel aangrijpend, eerlijk en tegelijkertijd positief verhaal. Ze heeft eerlijk over die r…

TV uit de lucht


Wat een paniek bij velen gister toen de tv eruit lag. KPN had een storing en dat is nu grotendeels verholpen. Ik las al op 't net dat er mensen zijn die willen overstappen, anderen eisen korting en weet ik al niet meer.
Wij hadden gister ook de pech dat we geen tv hadden, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik die niet heb gemist. Ik heb lekker in mijn boek zitten lezen. Zo'n avondje zonder tv is best heerlijk.
Toch kan ik me best voorstellen dat je baalt, zeker als je een serie volgt of je had verheugd om een voetbalwedstrijd of film te gaan kijken en dat je dat niet kon. Dat moet je toch even verwerken. Zoiets als dat je onverwachts een dagje vrij bent. Dat je dan niet weet wat je moet doen op die onverwachte vrije dag terwijl je eigenlijk genoeg kan doen en dat er vaak ook nog wel een klusje op je ligt te wachten, maar waar je eigenlijk ook weer geen zin in hebt omdat het een vervelend klusje is. Je hebt dan ineens geen excuses meer om dat klusje niet te doen. Dat effect.
Had je wel internet, dan kon je ook tv kijken via de Chromecast als je die hebt, maar er waren velen die geen internet hadden.

Nu weet ik uit ervaring dat geen internet eigenlijk nog vervelender is, vind ik persoonlijk, dan geen tv hebben. Een paar maanden geleden zijn wij, tot volle tevredenheid, overgestapt op glasvezel en hebben toen een weekend geen internet, tv en telefoon gehad omdat de monteur die vrijdags bij ons was niet de Experiabox had nagekeken of die wel goed was. Toen we na een uur nog geen tv, internet en telefoon hadden zei hij dat het een storing was en dat we aan 't eind van de dag wel weer internet, tv en telefoon hadden. Storing, kan gebeuren, dus we maakten ons niet druk. Tot we aan 't eind van die vrijdagmiddag nog niets hadden, toen zijn we gaan bellen en kregen we te horen dat het waarschijnlijk aan de Experiabox lag. De maandag daarop kwam er een andere monteur en die heeft toen de Experiabox vervangen en toen deed alles het weer. Kan je vertellen dat we daar heel blij mee waren. Sindsdien weet ik dat beter zonder tv dan zonder internet kan. Hoe vaak we dat weekend niet zeiden van 'dat zoeken we even' op of 'dat bekijken we wel op internet'. Yep, in de loop der jaren zijn we toch van veel dingen afhankelijk van het internet geworden. 

In ieder geval is het heel anders als je vrijwillig kiest om een dagje zonder internet, tv en telefoon te zitten dan als je daartoe gedwongen wordt omdat er een storing is.

Toch wil ik wel even mijn petje afnemen voor diegenen die bij KPN de storing hebben verholpen. Ondanks dat ze eigenlijk weekend hadden en 's nachts normaliter ook slapen, zijn ze nu toch maar mooi doorgegaan om de storing te verhelpen. Ik weet ook wel dat dat moet, maar jullie snappen wel wat ik bedoel.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

De Amarna-Papyrus - Rachel Reedijk

Van uitgeverij WalburgPers mocht ik dit boek lezen en een recensie over schrijven. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Tell el-Amarna is een dorp in midden-Egypte. Eens verrees hier een nieuwe stad voor de omstreden zonnecultus van farao Achnaton en zijn beeldschone echtgenote Nefertiti.

Het leven van de Amsterdamse psychiater Margalith Dreyfus-Levi neemt een ingrijpende wending als zij een davidster erft met daarop gegraveerd het Aton-zonneteken. Kort daarop ontmoet zij Fouad Khalifa, conservator in het Louvremuseum. Hij ontdekt dat het legaat terugvoert op de sterrenpapyrus van Parennefer, een opstandige priester uit de Amarna-periode.

Fouad vraagt Margalith om met hem mee te gaan naar Egypte. Terwijl zij samen stroomopwaarts trekken, op zoek naar de papyrusrol, is Egypte in de ban van de Arabische Lente en nemen elders de spanningen tussen Joden en Arabieren toe.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de neus en lippen, dat echt is e…