Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Het Zilveren Kruis - Ingrid Chen

Ik mocht dit boek voor UITGEVERIJ COSERVE lezen en wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 






















Wat vind je van het boek? 
De cover geeft een klein stukje bloot aan waar het boek over gaat, al is dat toch een, wel heel belangrijke, bijzaak, want het belangrijkste van alles is dat Damian uiteindelijk via diverse omwegen op zoek gaat naar zijn moeder. De vraag die Damian heeft is waarom hij steeds van die nachtmerries heeft, waar die vandaan komen. Later komt de vraag wie die mensen zijn die hem steeds in zijn nachtmerries achtervolgen. Is het gewoon een dwaze nachtmerrie waar je maar beter over kunt zwijgen als je ze op latere leeftijd nog hebt of is het (deels) echt gebeurd? Heef hij dat echt meegemaakt? Wat is het verhaal achter het zilveren kruis dat hij altijd om zijn nek draagt en waar hij het gevoel heeft dat een bepaald iemand over hem waakt, van wie heeft hij die gekregen? Daarnaast rijst de vraag waarom hij hem niet openlijk kan dragen. Waarom het niet geoorloof…

De Poekie tag


Ik kwam op Morgaine's Passions deze leuke tag tegen die ik, als echte kattenliefhebber, uiteraard niet kan en mag overslaan. ;)

Hoeveel katten heb je momenteel en hoe heten ze?
Wij hebben 2 van die lieve harige monsters. Ze heten Paddy Bleu & Diesel Polo. Hier kan je lezen hoe we aan de namen zijn gekomen en zie je foto's van hoe ze er een aantal jaar geleden uitzagen.

Bepaald ras of gewoon huis-tuin-en-keuken kat?
Paddy Bleu heeft iets weg van een siamees. Wie weet wat voor voorouders hij heeft. Diesel Polo is een cyperse kater.

Hoe is je kat bij je terecht gekomen?
Ze komen allebei uit het asiel.
Paddy Bleu lag als een bange kitten in een hokje waar we op vielen en Diesel Polo was een zielige kater met oogontsteking die ons met zijn zielige blik inpakte.

Welke kattenvriendjes waren er ooit nog meer in je leven?
Mickey, een echte vrouwenhater. Doerak die haar naam echt eer aan deed. Tijger, een echte ondeugd. Dat waren de katten van mijn ouders.

Blacky, Garfield & Woody Diesel. Over de laatste drie kan je meer lezen op mijn blog over hoe ik aan de kattennamen ben gekomen.

Dan waren en zijn er ook nog de nodige katten van vrienden, familie en buren, zoals Mannie van een vriendin die wel wilde spelen, maar alleen als zijn vrouwtje het niet zag. En een van de katten van onze, inmiddels, ex-buren, waar ik hier een keertje over heb geschreven.

Heb je een speciaal koosnaampje voor je kat?
Paddy Bleu wil ik nog wel eens grote boef of zwarte noemen en Diesel Polo noem ik wel eens kleine boef of kleintje.

Heeft je kat speciale karaktertrekjes?
Paddy Bleu is liever lui dan moe en wilt nog net niet dat je de snoepjes voorkauwt. 
Diesel Polo is een echte jager, hij haalt zijn neus op als je de snoepjes voor hem neer legt.
Diesel Polo is ook gek op knuffelen, komt een paar keer per dag naar me toe om te knuffelen. Paddy Bleu vindt dat tegenwoordig ook heerlijk, vooral 's morgens voor we opstaan en 's avonds als we gaan slapen, dan komt hij altijd even een paar minuten bij mij liggen om te knuffelen.
Diesel Polo heeft een hekel aan mensen over de vloer. Zodra de voordeurbel gaat, dan vliegt hij naar boven en kruipt onder het dekbed op bed om een paar uur later pas weer beneden te komen als hij zeker weet dat de kust weer veilig is.

Geef eens eerlijk toe, praat jij tegen je kat?
Natuurlijk doe ik dat. Dat toch iedereen die dieren heeft, die praat tegen zijn dieren. Diegenen die zeggen dat ze nooit tegen hun dier praten geloof ik niet. 
Onze katten zijn echte kletskousen met hele verhalen en klaagzangen. Dan praat ik terug en geef ze dan gelijk of ongelijk of klaag lekker met ze mee.

Slaapt je kat bij je op bed?
Soms wel, soms niet, dat hangt van hun bui af.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

Quote van de Week