Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Verboden Liefde - Lizzie Van Den Ham

Waar gaat het boek over? 
Als Yvonne Brandsma aan haar laatste jaar VWO begint, kan ze nog niet vermoeden dat ze op het Thorbecke College haar grote liefde tegen het lijf zal lopen... en dat die grote liefde haar docent zal blijken te zijn.

Bron: Kobo.

Wat vind je van het boek? 
Lekker vlot geschreven. Het boek heb je zo uit en is dan ook een lekker tussendoortje of een mooi boek voor als je een reading challenge wilt halen. Ook is het een heerlijk boek als je in de put zit en je je weer goed wilt voelen. Het verhaal is ontzettend voorspelbaar, maar dat is in dit geval niet erg. Dit is het soort boek waarbij het niet erg is dat er niet zoveel gebeurt, niet zoveel spanning in zit.
Wel hoop ik dat de volgende delen meer bladzijdes hebben, anders is het jammer dat het niet één dik boek is geworden. Anderzijds, nu heb je wat om naar uit te kijken als je wilt weten hoe het verder gaat. 😉

Wat vind je van de cover? 
Ik had eerlijk gezegd voor een andere cover gekozen. Ik zou voor de scene op …

Gewoon Nederlands tag


Deze geweldige tag kwam ik tegen op TEDDLICIOUS en als echte Nederlandse moet ik die uiteraard ook invullen. ;)

1. Eén koekje bij de thee of meerdere?
Het is heel Nederlands om maar één koekje bij de thee te doen, maar wij zijn dwarsliggers en nemen gewoon nog een koekje en daarna nog wel eentje als het erg lekker is. Met een beetje pech gaat het pak koekjes op, want wie kan die bokkenpootje, mergpijpjes en bitterkoekjes nou niet weerstaan? Die moeten dan op. Daarom is het maar goed dat we ze niet zo vaak kopen. ;)

2. Wat is je favoriete stamppot?
Boerenkool met worst, maar hutspot en andijviestamppot zijn ook heel erg lekker.

3. Wat is je favoriete Nederlandse feestdag?
Sinterklaas. Ik heb daar mooie herinneringen aan, zoals ik al eens eerder heb geschreven in een blog.

4. Wat is je favoriete accent?
Amsterdams en Rotterdams. Ja, ja, ik weet het, nu vraag ik om moeilijkheden, maar kan niet kiezen omdat ik ze allebei heel mooi vind. Ik ga nu dekking zoeken. ;)

5. Welk woord vind jij typisch Nederlands?
Gezellig. Dat is niet te vertalen en niet uit te leggen aan buitenlanders.

6. Welk Nederlands gebruik vind je het leukst?
Heel stom, maar stiekem ook wel weer leuk: klagen over het weer. Dan is het weer te koud, dan weer te warm, dan weer te droog, dan weer te nat. 

7. Wat is je favoriete Nederlandse gezegde?
De kat uit de boom kijken. 

8. Welke winkel van Nederlandse bodem vind je het leukst?
C&A. Ik slaag daar bijna altijd voor leuke kleding. 

9. Wie vind je de leukste BN'er?
Andre van Duin. Lig altijd in een deuk om hem.

10. Wat is je favoriete Nederlandstalige liedje?
Pfffffff.... ik heb er zovele, de nummers van o.a. Nick & Simon vind ik leuk om naar te luisteren, maar ook Blof, Jan Smit, Trijntje Oosterhuis, Gerard Joling & de 3JS. Maar ik geloof dat ik er nu maar eentje mocht noemen, dan is dat van een bij deze tag passend duo, Helemaal Hollands - De Ober.

11. Haring, ja of nee?
Ja, met uitjes, maar zonder klef broodje. Sowieso zonder welk ander broodje dan ook.


Reacties

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

De Amarna-Papyrus - Rachel Reedijk

Van uitgeverij WalburgPers mocht ik dit boek lezen en een recensie over schrijven. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Tell el-Amarna is een dorp in midden-Egypte. Eens verrees hier een nieuwe stad voor de omstreden zonnecultus van farao Achnaton en zijn beeldschone echtgenote Nefertiti.

Het leven van de Amsterdamse psychiater Margalith Dreyfus-Levi neemt een ingrijpende wending als zij een davidster erft met daarop gegraveerd het Aton-zonneteken. Kort daarop ontmoet zij Fouad Khalifa, conservator in het Louvremuseum. Hij ontdekt dat het legaat terugvoert op de sterrenpapyrus van Parennefer, een opstandige priester uit de Amarna-periode.

Fouad vraagt Margalith om met hem mee te gaan naar Egypte. Terwijl zij samen stroomopwaarts trekken, op zoek naar de papyrusrol, is Egypte in de ban van de Arabische Lente en nemen elders de spanningen tussen Joden en Arabieren toe.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de neus en lippen, dat echt is e…