Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Onweerstaanbaar Lekker - Nora Roberts

Waar gaat het boek over? 
In Een pikant dessert wil hotelmagnaat Blake Cocharan alleen maar het allerbeste voor zijn hotels. En omdat Summer Lyndon de allerlekkerste desserts van de wereld creëert, zal hij niet rusten voordat ze voor hem komt werken. Maar waar hij niet op gerekend had, is dat zij net zo verleidelijk is als de desserts die ze maakt!
In Kruidje-roer-me-niet is Carlo Franconi niet alleen een van de topkoks van Italië, hij is ook nog eens de aantrekkelijkste kok ooit! Dat komt publiciteitsagent Juliet Trent goed uit: zij moet een bestseller maken van zijn boek, dus wat haar betreft kan hij niet onweerstaanbaar genoeg zijn! Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze zélf begint te watertanden...
Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Voorspelbaar en mierzoet zoals de cover al laat zien, maar dat is met dit soort boeken niet erg. Wel vond ik het erg dat beide verhalen voor mijn gevoel werden afgekapt op het eind. Dat had voor mij wel verder mogen gaan op de manier va…

Pickwick vraag: Wat wilde je worden toen je klein was?


Ik wilde een tijdje kapper worden. Tot ik kreeg te horen van iemand die voor kapper studeerde dat ze moest stoppen omdat ze allergisch was voor bepaalde vloeistoffen waar ze mee moest werken. Ik zag al gebeuren dat mij dat ook zou overkomen en besloot dat ik dat niet meer wilde. En inderdaad, er zijn vloeistoffen waar ik echt niet tegen kan zoals ammoniak in haarverf. Ik geloof dat dat nu niet meer zoveel gebruikt wordt in de haarverf of een stuk minder, maar jarenlang zat dat o.a. in haarverf. Wel jammer, want ik heb hele erge bewondering voor mensen die kapsels in de leukste modellen kunnen knippen en vlechten. 

Daarna wilde ik in de gehandicaptenzorg werken, maar om persoonlijke redenen besloot ik dat dat niets voor mij was. Blijf wel bewondering hebben voor mensen die dat kunnen. 

Daarna wilde ik kleuterleidster worden omdat het mij leuk leek om de kleuters op een speelse manier dingen te leren en te voorlezen. Zoals het dus vroeger ging. Toen ik hoorde dat je als kleuterleidster ook oudere kinderen les moest kunnen geven en dat er gerouleerd werd, zag ik dat niet meer zitten. 

Maar het belangrijkste wat ik wilde worden, en wat je niet met geld kan kopen, was gelukkig worden. Maar als je dat zei, dan werd je afgekapt en moest je een beroep kiezen. Vaak werd dat al aan het begin van de vraag gezegd dat je gelukkig, rijk en gezond niet mocht noemen. Toch wel jammer, want als je gelukkig bent, dan doe je de dingen ook met plezier. Ik vind dat dus een heel goed antwoord als een kind zou zeggen dat hij later gelukkig wil worden.

Wat wilde jij vroeger worden?

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

Quote van de Week