Boekvraag: Door welk boek kom je niet door?



De meeste boekenlezers hebben wel eens een boek in hun handen gehad waar ze niet doorheen komen, die ze na verloop van tijd van ellende maar wegleggen omdat er echt niet door heen te komen is. Ook ik ken dat verschijnsel helaas. Het gebeurt gelukkig niet heel erg vaak, maar als ik er echt niet doorheen kom, dan stop ik ermee en ga ik in een ander boek beginnen. Mocht het een recensie-exemplaar zijn, dan geef ik dat eerlijk aan bij de uitgever of auteur en tot nu toe kreeg ik daar altijd een goede reactie op. Een van de boeken waar ik echt niet doorheen kwam, is Juliana en Bernhard van Cees Fasseur. Dat was een boek die ik heel vaak aan de kant heb gelegd, soms zelfs nog net niet gegooid, en steeds weer oppakte om erin verder te lezen, maar ik kwam er niet doorheen. Op een gegeven moment had mijn man dat schijnbaar ook door en raadde me aan om te stoppen en in een ander boek te gaan lezen, dat ik mijn tijd niet moest verdoen met boeken waar ik niet doorheen kom en hij had nog gelijk ook. Schijnbaar was dat net wat ik nodig had om te horen, want ik heb het boek weer in de boekenkast gezet (inmiddels heb ik die jaren geleden al weggegeven aan iemand anders) en ben in een ander boek begonnen. Het was een hele opluchting. Sindsdien verdoe ik mijn tijd niet meer aan boeken waar ik niet doorheen kom.

Door welk boek kom jij niet door?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg