Boekwinkel Waanders In De Broeren



Foto komt van Pinterest.

Nederland kent vele en verschillende soorten boekwinkels. In elke plek in Nederland is wel minstens één boekwinkel te vinden. Eén van mijn favoriete boekwinkels is Waanders in de Broeren in Zwolle. Deze boekwinkel zit in een voormalige kerk. In deze boekwinkel vind je heel veel boeken in vele genres en in diverse talen. Er is voor iedereen wel een boek te krijgen daar. Ze verkopen er niet alleen boeken en boekenleggers en meer op boekengebied, maar er is daar ook geregeld een concert en geregeld vinden er signeersessies plaats. Daarnaast kan je er een bakkie doen in het Leeshemel café, die je boven in de boekwinkel kan vinden, maar je kan er ook een hapje eten in de brasserie, die bij binnenkomst van de winkel aan de rechterkant zit. 
Maar wat het meest bijzondere aan deze boekwinkel is, is dat het, zoals gezegd, in een voormalige kerk zit en dat zie je ook nog steeds terug. Het is ook voor diegenen die niet van boeken houden leuk om deze boekwinkel te bezoeken. Als je naar boven kijkt, dan zie je een schitterend dak en er is ook een schitterend orgel dat het nog steeds doet en waar nog geregeld op gespeeld wordt. 
Wel even één tip; kijk tijdens het boeken bekijken en inkijken wel goed uit waar je loopt, want ik kan je uit ervaring vertellen dat de achterkanten van de trappen keihard zijn. Een aantal jaar geleden maakte mijn hoofd daar kennis mee toen ik niet oplette doordat ik bij de boeken onder de trap liep te kijken. Het gaf was een pijnlijke ervaring. Gelukkig ook weer niet zo erg dat ik hoofdpijn bleef houden, die was zo over. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg