Moeilijk afscheid nemen van personages uit boeken, series en films


Foto komt van pixabay.

Een ieder die graag boeken leest, series en films kijkt zal dat vast wel herkennen; je zit in een leuk boek, maar dan komt de laatste bladzijde in zicht. Enerzijds wil je de afloop weten, maar anderzijds betekent dat ook het afscheid van de personages. Het liefst zou je willen weten hoe het verder gaat met al die personages. Blijven ze echt gelukkig? Zouden ze één of meer kinderen krijgen? Wat voor avonturen zullen ze nog meer gaan beleven? Blijven ze echt in dat geweldige huis wonen? Hoe zou met die maffe tante gaan waar je niets meer over hebt gelezen en zou dat hondje nu echt niet meer leven? Heeft het jochie dat over straat zwierf ook een warm huis gevonden? Want ja, je mist niet alleen de hoofdpersonen, maar ook de personen die een bijrol hebben in de boeken.

Is het een boekenserie, dan duurt het, met een beetje mazzel, nog een tijdje voor je afscheid hoeft te nemen van de personages. Je kan alleen niet wachten op het volgende deel als je het boek uit hebt. Maar dan komen diezelfde vragen weer om de hoek kijken omdat je eigenlijk nog niet klaar met ze bent, ook al zijn de boeken uit en wordt het tijd voor een volgend boek. Ik zit dan altijd even een beetje stil te niksen en te dromen omdat ik nog geen afscheid wil nemen. Gelukkig duurt dat niet lang en pak ik weer een volgend boek om te lezen, maar ik kan niet van het ene naar het andere boek huppelen. Daar gaat meestal een kwartiertje overheen. Heeft het boek me echt aangegrepen zoals met biografieën en waargebeurde verhalen, dan kan ik het daar een paar weken later nog over hebben met manlief.

Zo heb ik dat ook met films en series. Dankzij Videoland Unlimited van KPN zie ik films en series die ik nog nooit gezien heb. Dat komt omdat die meestal uitgezonden worden op de commerciëlen waardoor de serie en film vaak halverwege of vaker wordt onderbroken door reclame en daar heb ik een hekel aan. Ik wil, zeker een aflevering van een half uur, in één keer zien en niet onderbroken worden door reclame. Ik zie die series dus nu via Videoland Unlimited zonder onderbreking van reclames. Wat ook wel fijn is, dat ik ze zie vanaf de allereerste aflevering tot de laatste aflevering.
Zo volg ik nu Drop Dead Diva (zouden de laatste 3 seizoenen er al in staan?), Franklink & Bash, Divorce en als ik daar het 3e seizoen van heb gezien (nog 7 nachtjes slapen dan staat die in Videoland Unlimited) ga ik de serie Greys Anatomy kijken. In de laatste schijnt een heel knappe dokter te zitten. ;)
Zoals ik hier al aangeef, wil ik het vervolg van Drop Dead Diva & Divorce zien omdat ik wil weten hoe het verder loopt. Kan daar duidelijk nog geen afscheid van nemen. Heb ik ook met andere series.
Als het een aangrijpende film is kan ik daar ook nog een tijdje mee in gedachten zitten. Gelukkig heb ik de liefste man van de wereld waar ik mijn ei bij kwijt kan, dan hebben we het even over de film zodat ik later lekker kan slapen zonder dat ik nog uren van de film wakker lig. Ik kijk ze namelijk meestal 's avonds laat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg