Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Verboden Liefde - Lizzie Van Den Ham

Waar gaat het boek over? 
Als Yvonne Brandsma aan haar laatste jaar VWO begint, kan ze nog niet vermoeden dat ze op het Thorbecke College haar grote liefde tegen het lijf zal lopen... en dat die grote liefde haar docent zal blijken te zijn.

Bron: Kobo.

Wat vind je van het boek? 
Lekker vlot geschreven. Het boek heb je zo uit en is dan ook een lekker tussendoortje of een mooi boek voor als je een reading challenge wilt halen. Ook is het een heerlijk boek als je in de put zit en je je weer goed wilt voelen. Het verhaal is ontzettend voorspelbaar, maar dat is in dit geval niet erg. Dit is het soort boek waarbij het niet erg is dat er niet zoveel gebeurt, niet zoveel spanning in zit.
Wel hoop ik dat de volgende delen meer bladzijdes hebben, anders is het jammer dat het niet één dik boek is geworden. Anderzijds, nu heb je wat om naar uit te kijken als je wilt weten hoe het verder gaat. 😉

Wat vind je van de cover? 
Ik had eerlijk gezegd voor een andere cover gekozen. Ik zou voor de scene op …

De Vergeten Tuin - Kate Morton


Ik heb het boek al een paar weken uit, maar het boek blijft me bezighouden en is voor mij het mooiste boek dat ik dit jaar heb gelezen. Vandaar nog een verlate uitgebreide recensie.

Waar gaat het boek over? 
Aan de vooravond van de Eerste Wereldoorlog wordt een jong meisje alleen achtergelaten op een schip naar Australië. Ze kan zich van deze reis slechts herinneren dat een mysterieuze vrouw die zichzelf De Schrijfster noemt, beloofde voor haar te zorgen. Maar die vrouw is spoorloos verdwenen. Op haar eenentwintigste verjaardag hoort Nell Andrews een geheim dat haar leven voorgoed zal veranderen. Jaren later reist ze naar Engeland, op zoek naar antwoorden. Haar speurtocht brengt haar naar Cornwall en naar het prachtige landgoed Blackhurst Manor. Wat heeft Nell uiteindelijk tot haar zoektocht gedreven? Na het overlijden van Nell wacht haar kleindochter Cassandra een verrassing. Ze erft Cliff Cottage, gelegen op het landgoed van Blackhurst Manor. Met zijn vergeten tuin, berucht bij de lokale bevolking - vanwege de vele geheimen die hij herbergt.
Bron: bol.com 

Wat vind je van het boek? 
Een heel erg mooi boek die iedereen gelezen moet hebben. Elk hoofdstuk is in een andere tijd geschreven, maar dat vind ik niet storend. Zeker niet omdat aan het begin van elk nieuw hoofdstuk staat in welke tijd je als lezer op dat moment bent. Ik zag alles zo voor me, wilde ook echt naar die plekken om het in het echt te zien. Ik had echt moeite om het boek weg te leggen en aan het eind van het boek baalde ik bij voorbaat al dat het boek bijna uit was ondanks dat ik wilde weten hoe het zou aflopen. Het einde zag ik overigens niet aankomen.

Wat vind je van de cover? 
Heel erg mooi, je wilt die tuin inlopen en genieten van al het moois dat daar groeit en bloeit en een appel eten van de appelboom die daar staat.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Heel erg fijn om te lezen. had geen moment dat ik dacht van dat dat stuk of dat stuk wel anders geschreven had kunnen worden

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Eliza, De Schrijfster. Ze zat altijd vol verhalen, maar was ook op een leuke manier brutaal.

Zou je 't boek aanraden? 
Nee, ik raad iedereen af om dit boek te lezen....... Grapje.
Ik kan dat boek namelijk iedereen aanraden zoals ik al eerder aangaf.

Hoeveel punten geef je het boek? 
Een dikke 10.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Weggeven? No way! Dit boek verlaat hooguit de boekenkast als ik hem ga herlezen, maar als ik hem dan weer uit heb, gaat hij weer linea recta terug de boekenkast tot de volgende herlees beurt.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Hier kan ik alleen maar volmondig 'ja' op zeggen.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ja, nog sterker.... het boek houdt mij nu nog bezig ondanks dat ik hem sinds 3 november uit heb (zag ik net op mijn Goodreads-account ;)).

Reacties

  1. goed verwoord, heel mooi boek, heel pakkend, en het was heel jammer toen het uit was.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

De Amarna-Papyrus - Rachel Reedijk

Van uitgeverij WalburgPers mocht ik dit boek lezen en een recensie over schrijven. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Tell el-Amarna is een dorp in midden-Egypte. Eens verrees hier een nieuwe stad voor de omstreden zonnecultus van farao Achnaton en zijn beeldschone echtgenote Nefertiti.

Het leven van de Amsterdamse psychiater Margalith Dreyfus-Levi neemt een ingrijpende wending als zij een davidster erft met daarop gegraveerd het Aton-zonneteken. Kort daarop ontmoet zij Fouad Khalifa, conservator in het Louvremuseum. Hij ontdekt dat het legaat terugvoert op de sterrenpapyrus van Parennefer, een opstandige priester uit de Amarna-periode.

Fouad vraagt Margalith om met hem mee te gaan naar Egypte. Terwijl zij samen stroomopwaarts trekken, op zoek naar de papyrusrol, is Egypte in de ban van de Arabische Lente en nemen elders de spanningen tussen Joden en Arabieren toe.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de neus en lippen, dat echt is e…