Gangster Anders en zijn vrienden (en een enkele vijand) - Jonas Jonasson




Waar gaat het boek over?
Gangster Anders, Johanna, Per: Een illuster drietal verovert de wereld! Gangster Anders, vers uit de gevangenis; de pastor Johanna, recent uit haar kerk gezet; en Per, receptionist in het hotel waar ze verblijven, kleinzoon van een geruïneerde miljonair. Een snood plan smeden ze: Anders moet goedbetaalde vuile klusjes gaan opknappen voor de Zweedse onderwereld, de pastor en de receptionist worden zijn strategische partners. Gaandeweg blijkt Gangster Anders maar matig geschikt voor de job en dan begint hij zich op een dag in de Bijbel te verdiepen. Hij besluit een kerk te stichten, de Kerk van Anders, met als motto: geven is beter dan nemen. Daar zijn Johanna en Per het maar half mee eens. Met inmiddels de halve onderwereld achter zich aan moeten zij als de bliksem een nieuw, lucratief plan verzinnen ...

Bron: bol.com

Wat vind je van het boek? 
Het boek valt mij eerlijk gezegd tegen. Had er veel meer verwacht na de eerste twee boeken van Jonas Jonasson. Er zaten wel humorvolle stukken in, maar vond het vaak ook langdradig. Het einde was voor mijn gevoel ook afgeraffeld. Niet het einde die ik had verwacht. Heb ook lang niet zo vaak in een deuk gelegen als bij de eerste twee boeken van Jonas.

Wat vind je van de cover? 
Heel mooi, past mooi bij het verhaal van het boek.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Over het algemeen genomen goed, maar vaak te langdradig. Sommige stukken hadden wel korter gemogen en minder uitgebreid geschreven kunnen worden.

Welke persoon vond je het leukst en waarom?
Johanna, de pastor. Zij weet zich altijd overal uit te kletsen op een humorvolle manier. Ook weet ze goed hoe ze de gangster aan moet pakken. 

Zou je 't boek aanraden? 
Ja, want er staan hele leuke, lachwekkende stukken in. En nee (lekker politiek correct ;)), omdat er best veel, zoals ik al een paar keer eerder aangaf, langdradige stukken in zitten.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Aangezien het boek op mijn e-reader staat, kan ik die niet weggeven, maar hij wordt wel van de e-reader verwijderd. Mocht ik hem in de toekomst nog eens willen lezen, dan kan ik hem altijd opnieuw downloaden van mijn e-books bij bol.com.
Dat is wel fijn dat je een eigen digitale boekenkast hebt bij bol.com als je daar e-books hebt besteld. Dan kan je ze daar vinden.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ik denk het niet.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Neen, totaal niet. Het boek hield me ook niet bezig als ik het had weggelegd om wat anders te doen. 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg