Kat over de Drempel - Rachel Wells



Waar gaat het boek over? 
Alfie is dakloos, aan zijn lot overgelaten nadat zijn lieve oude bazin is overleden. Hij kan niet wennen aan een leven met voortdurende gevaren, honger en dorst, kou en eenzaamheid. Na veel omzwervingen besluit hij te blijven wonen in een gewone straat. De bewoners van de straat hebben zo hun eigen sores, verdriet, heimwee, onzekerheid, eenzaamheid… Ze zijn niet allemaal even blij met de komst van Alfie, het grijze katje dat op zoek is naar een nieuw thuis. Maar Alfie heeft zijn eigen agenda en brengt vertrouwen, vriendschap en liefde terug in de straat.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Over het algemeen genomen vond ik het een heel leuk boek.
In het begin miste ik een paar hoofdstukken. Voor mijn gevoel had er voordat Alfie in een gewone straat ging wonen nog wel een paar hoofdstukken over zijn leven als straatkat bij gekund.
Vooral de laatste hoofdstukken waren heel erg emotioneel, maar gelukkig zat er ook humor in.
De schrijfster heeft zich heel erg goed in het leven als kat verplaatst.

In ieder geval ken ik dankzij dit boek nu wel de term drempel kat en achteraf gezien was er ook zo'n kat in onze vorige straat. Daar liep ook een kat bij iedereen naar binnen en zielig te doen en wist niemand van wie die was. Dat hij er verdacht gezond uitzag, bracht niemand op het idee dat meneer wel eens een baasje kon hebben. Iedereen gaf hem wel eens wat te eten en te drinken en van iedereen kreeg hij knuffels. Het was de grootste acteur onder de katten. Geen idee trouwens hoe het nu met hem gaat, maar hoop dat hij nog steeds een gelukkig leven heeft.

Genoeg gepraat daarover, want dit blog gaat over het boek Kat over de drempel van Rachel Wells. ;)

Wat vind je van de cover? 
Het is een mooie cover, maar ik zou voor een cover met een grijze kat in een straat hebben gekozen,

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel erg goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel vlot geschreven, het leest lekker weg.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Sorry, dit keer geen mens, maar een kat: Alfie, omdat hij een heel zorgzame en niet bang uitgevallen kat is. Voor diegenen die het boek hebben gelezen, die begrijpen wel wat ik bedoel en voor diegenen die het boek nog niet hebben gelezen; ga het boek lezen, dan snap je wat ik bedoel.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Joe, wat een.... (vul zelf de puntjes maar in nadat je het boek hebt gelezen, ik hou het vandaag netjes).

Wat vond je van de locatie in het boek?
Het lijkt me een hele leuke en gezellige straat. Ik zou daar wel willen wonen, maar dan wel graag met de hoofdpersonen. ;)

Mooie quote in het boek: 
Een drempelkat zijn is niet voor watjes.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut! Zeker aan kattenliefhebbers, maar ook de mensen die niet van katten houden, zullen dit boek vast leuk vinden.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Waarschijnlijk wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het boek niet weggeven, maar hij blijft op mijn e-reader staan.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken. Ik geloof wel dat het een goed bekeken film zou worden. Alleen raad ik je dan wel aan om tissues bij de hand te houden, want er zitten genoeg jank-momenten in. Tijdens het lezen kan je de tissues ook maar beter bij de hand houden.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, dus het houdt me nog bezig en ik denk dat het nog wel even bezig houdt. Ik kijk nu wel weer anders tegen onze 2 je-weet-wel-katers aan. Ik vraag me vaak genoeg af wat ze denken, maar door dit boek is het nog erger geworden. Gelukkig komen ze niet buiten zodat we zeker weten dat wij de enige baasjes zijn. ;)



  Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg