Kort: De Beste Korte Verhalen van 2016



Waar gaat het boek over? 
Een verzameling spannende, sfeervolle en inspirerende verhalen. Laat je verrassen door de korte verhalen van Suzanne Vermeer, Jens Lapidus, Deon Meyer, Almudena Grandes, Sharon Bolton, Bastiaan Ragas, Gregg Hurwitz, Rajesh Parameswaran, Frederick Forsyth en Urban Waite.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
De meeste verhalen vond ik heel erg langdradig en vermoeiend om te lezen. Alleen Sharon Bolton & Suzanne Vermeer staken er met kop en schouders met hun spannende verhalen en een ander eind dan verwacht bovenuit. Het verhaal van Bastiaan Ragas kon er ook mee door, maar die van de anderen waren te langdradig.

Wat vind je van de cover? 
Niet mooi, het past ook niet bij het boek. Als de kleur blauw zwart was geweest, had ik er misschien anders over gedacht. Zwart past overigens ook beter bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Totaal misplaatst omdat de verhalen niet van 2016 zijn, maar van vorig jaar en sommigen zelfs van de jaren voor 2015.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Zoals gezegd, alleen Sharon Bolton & Suzanne Vermeer hebben hun verhalen zo geschreven, dat je het niet weg wilde leggen. Bastiaan Ragas had zijn verhaal ook wel zo geschreven dat je verder wilde lezen, maar als je het weg legde, was dat ook oké. De verhalen van de andere auteurs waren te langdradig geschreven.

Mooie quote in het boek: 
Uit stof zijt gij opgestaan en tot stof zult gij wederkeren,

Zou je het boek aanraden? 
Ik raad het boek niet aan.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
2 sterren, maar dat is alleen omdat de verhalen van Sharon Bolton & Suzanne Vermeer er in staan.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ik ga het boek niet nog een keer lezen, maar wil wel, dankzij dit boek, meer lezen van Sharon Bolton & Suzanne Vermeer.

Ga je het boek houden of geef je het weg?  
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het net uit en voor deze recensie wilde ik er nog even mee bezig blijven, maar het boek gaat me niet lang bezighouden denk ik.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg