Het Bedrog Van Quisco - Daan Hermans



Waar gaat het boek over?
In 'Het bedrog van Quisco' heeft de jonge journalist Evander Clovis een nieuwe opdracht: een stuk schrijven over de mysterieuze verdwijning van Martha Mulder in het wonderlijke - voor buitenstaanders slecht toegankelijke - stadje Quisco. De bewoners van de besloten gemeenschap houden niet van pottenkijkers, kinderen zijn niet welkom en de moraal is enigszins afwijkend. Hoe langer zijn verblijf in Quisco duurt, hoe meer hij verstrikt raakt in een web van intriges. 'Het bedrog van Quisco' is een briljante pageturner over oordelen en vooroordelen.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
In het begin vond ik het nogal mwa, mwa, maar gaandeweg het boek werd het spannender en wilde ik weten wat er met Martha is gebeurd, waar ze was en of ze nog leeft of niet. Steeds als ik een vermoeden had wie wel eens met de verdwijning te maken kon hebben, werd je weer op een andere gedachte gezet omdat in een volgend hoofdstuk weer een ander met een ander persoonlijk verhaal werd beschreven. Het eind was echt een verrassing. Ik zag die niet aankomen. Het deed me weer anders kijken naar bepaalde personages.
Wat het, na het lezen van het boek, nog interessanter maakt, is dat het op een waargebeurd verhaal is gebasseerd.
Kortom het is een goed geschreven boek.

Wat vind je van de cover? 
Heel mooi en past echt bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel erg goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Soms wat langdradig, maar over het algemeen was het als een kabbelend riviertje. Het kabbelde voort en had soms wel wat meer vaart mogen hebben.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Josie. Lees het boek maar, dan begrijp je wel waarom ik haar het leukst vond.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Een hekel is een groot woord, maar de ouders van Evander vond ik niet echt goed voor hun zoon. Ze toonden geen echte interesse in hem.

Wat vond je van de locatie in het boek? 
Het lijkt me een mooi plaatsje om doorheen te rijden en misschien even wat te eten en drinken, maar dan houdt het wel op. Ik zou er niet op vakantie willen gaan of zelfs maar wonen.

Mooie quote in het boek: 
Koester geen hooggespannen verwachtingen, dan kunnen ze alleen maar meevallen.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, ik kan het boek aanraden.

Hoeveel sterren geef je het boek?
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, dat ga ik niet.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader, want ik vond het leuk om het boek gelezen te hebben, maar zoals gezegd, ik hoef hem niet nog een keer te lezen.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net een paar uur uit en ik verwacht dat die me nog wel even bezig blijft houden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg