Dit of Dat tag


Deze tag kwam ik tegen op Booklovers. Het is de bedoeling dat je kiest uit één van de twee dingen. Sommige keuzes vind ik makkelijk om te beantwoorden, andere keuzes waren lastiger omdat ik over beide dingen hetzelfde dacht.

Audioboek of een echt boek?
Hier hoef ik niet over na te denken, ik heb liever een echt boek, dan een audioboek. Ik wil het boek zelf kunnen lezen, mijn eigen stem (ook al heb ik er een hekel aan) horen lezen. Misschien als ik blind zou worden, dat ik dan voor een audioboek kies omdat ik dan geen echte boeken meer kan lezen.

Zachte of harde kaft?
Pfoe, dit is een lastige, want eerlijk gezegd heb ik geen voorkeur, maar als ik dan toch moet kiezen, dan kies ik voot een zachte kaft omdat je die wat makkelijker omslaat en niet zo hard in je hand ligt.

Fictie of non fictie?
Ook hier kan ik eigenlijk niet uit kiezen, maar ik had jullie gezegd dat ik zou kiezen, want waarom zou je anders deze tag doen? Dan ga ik voor non fictie omdat er vaak met wat meer fantasie is geschreven.

Verzonnen of de echte wereld?
Verzonnen, omdat de verzonnen wereld vaak veel leuker is dan de echte wereld.

Harry Potter of Twilight?
Harry Potter, Twilight ken ik alleen van horen zeggen. 

Geleend of gekocht?
Gekocht omdat de boeken die ik wil over het algemeen wil houden.

Boekenwinkel of online?
Ondanks dat ik geregeld een boek online koop, ga ik toch het liefst naar een boekenwinkel. Ik kan daar uren rond snuffelen.

Eenmalig boek of trilogie?
Het liefst een eenmalig boek, maar tegenwoordig kan ik ook van een trilogie genieten.

Zwaar en dik of lief en kort?
Zwaar en dik, want dan kan je extra lang genieten van de hoofdpersonen en hun avonturen.

Romantisch of actie?
Romantisch, niets mooier dan een verhaal met een romantisch happy end.

Lezen in een knusse omgeving of in de zon?
Lezen in een knusse omgeving, want ik wordt zo rood als een kreeft als ik te lang in de zon heb gezeten. Je kan je inderdaad insmeren en dat doe ik dan wel met de hoogste factor, maar toch ga ik voor een knusse omgeving.

Warme chocolademelk of koffie?
Warme chocolademelk en dan uiteraard met slagroom en een scheutje rum.

Eerst de recensie lezen of zelf beslissen?
Zelf beslissen. Ik heb een paar keer meegemaakt dat een boek de hemel werd ingeprezen en toen ik die ging lezen, ik het boek niets vond en andersom is mij ook al overkomen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg