Muren Van Glas - Harde Grenzen - Marique Maas




Waar gaat het boek over? 
Muren van glas. Harde grenzen is het tweede deel in de reeks. Nadine heeft gebroken met Daniel. Hij is echter niet van plan om haar op te geven. Gaandeweg wordt ze geconfronteerd met de waarheid over haar verslavende minnaar. Hierdoor moet ze nu definitief een keuze maken. Kan ze Daniel en zijn seksuele verlangens aan? Zal ze haar grenzen verleggen?

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Over het eerste deel was ik niet echt positief (dat kun je hier lezen), maar het tweede deel vind ik leuker dan het eerste deel en met het open einde, zou het hier ook wel bij gelaten kunnen worden ondanks dat ik nu heel benieuwd ben naar het laatste deel. Er wordt veel dieper ingegaan op de personen. Je begrijpt de personen nu beter waarom ze bepaalde keuzes hebben gemaakt en waarom ze bepaalde dingen doen doordat je nu hun achtergrond kent. Uiteraard is het nog steeds een pikante boekenserie, maar niet storend. In dit deel had ik niet, zoals in het vorige deel, het gevoel dat er hoofdstukken werden afgekapt, wat ik heel fijn vind.
Ik had het wel fijn gevonden als er een, als was het maar één ladzijde, korte terugblik aan het begin was geweest, want ik moest even nadenken hoe het ook al weer zat, maar al gauw zat ik weer in het verhaal. Het boek leest heel erg vlot weg en is weer beeldend geschreven.

Wat vind je van de cover? 
Ik vind het geen mooie cover. Er had beter gekozen kunnen worden voor foto bij het zwembad zoals in de Spaanse plaats aan het eind is beschreven.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen, past bij het boek.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is een hele vlotte schrijfstijl en, zoals gezegd, heel erg beeldend geschreven.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Dennis, omdat hij Nadine steunt en haar helpt als het moet. Een echte vriend.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Aan niemand, zelfs niet aan Daniel. Die vind ik nu ook leuk. Zelfs aan Michael heb ik geen hekel, maar begrijp ik hem na het lezen van dit deel veel beter.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Heel erg mooi, vooral Spanje. Ik wil er heen om het met eigen ogen te zien.

Mooie quote in het boek: 
Als alles voor het grijpen ligt, is niets speciaal meer.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, zeker als je van pikante boeken houdt.

Hoeveel sterren geef je het boek?
4 sterren.

Ga je het volgende deel ook lezen? 
Ja, want ik ben heel benieuwd naar het laatste deel, maar dat kan nog wel even duren voor ik aan dat boek toe ben, want ik heb nog een aantal andere boeken die ik eerst wil lezen. Ik hoop dat dat deel net zo mooi, zo niet mooier, is als dit deel.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, dat niet. Het was leuk om te lezen, maar ik hoef hem niet nog een keer te lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het boek niet weg geven, maar hij wordt wel verwijderd van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb hem net 2 uur uit en denk er nog aan en niet alleen omdat ik nu deze recensie schrijf, maar denk dat die me nog wel even bezig gaat houden.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg