Schone Handen - René Appel




Waar gaat het boek over? 
Sylvia's echtgenoot Eddie is een belangrijke schakel in het Amsterdamse criminele circuit. Ze leidt een gemakkelijk leventje in een groot huis in Amsterdam-Zuid met altijd genoeg geld. Langzamerhand voelt ze steeds meer weerstand tegen dit leven, vooral als ze merkt hoe Eddie een vriend behandelt. Daarnaast is er nog zijn maitresse die van hem in verwachting is. Na een paar incidenten verlaat Sylvia hem met hun twee kinderen en met al het verborgen geld. Ze probeert in Almere een nieuw leven op te bouwen. Maar zo gemakkelijk komt ze niet van hem af: een crimineel die in het nauw zit, wordt heel gevaarlijk.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Spannend, maar soms ook langdradig en vond het moeilijk om in te komen. Toch vond ik het ook weer niet zo erg, dat ik niet verder wilde lezen. Ik wilde wel weten hoe het verder zou lopen. Het open einde verraste me, maar dat is ergens ook wel mooi zodat je er zelf je fantasie op los kan laten hoe het verder zou gaan. Kan niet in details treden, want dan zou ik teveel verraden voor diegenen die het boek nog niet hebben gelezen.

Wat vind je van de cover? 
Het is een echte cover die je ook op een poster van een film zou verwachten. Het past zeker bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Pas aan het eind snapte ik waarom er voor die titel is gekozen (kwartje valt soms laat bij mi ;)) en moet zeggen dat die echt bij het boek past.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Over het algemeen vlot en beeldend. maar soms ook langdradig.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Sylvia, omdat ze uiteindelijk voor zichzelf en haar kinderen durft te kiezen.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Eddie, omdat hij een naar (dat is nog zacht uitgedrukt) mannetje is die, als die zijn zin niet krijgt, over lijken gaat.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Die rijkere buurt in Amsterdam klinkt heel erg mooi, maar Almere is ook een mooie stad.

Mooie quote in het boek: 
You win some, you lose some.

Zou je het boek aanraden? 
Niet echt, er zijn leukere literaire thrillers.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Zoals jullie uit mijn antwoorden wel kunnen lezen, ga ik het boek niet nog een keer lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Nee, die ga ik niet kijken ondanks dat ik het gevoel heb dat de film dit keer beter is dan het boek.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, maar verwacht niet dat die me lang bezig zal houden.




Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg