De Laatste Zomer Van De Camperdowns - Elizabeth Kelly



Waar gaat het boek over? 
Het lijkt een prachtige zomer te worden voor de twaalfjarige Riddle. Het is 1972 en Riddles vader heeft zich kandidaat gesteld voor het Huis van Afgevaardigden. Vanuit hun huis in Massachusetts wordt er campagne gevoerd. Gelukkig kan Riddle aan alle drukte ontsnappen door te gaan paardrijden, haar grootste hobby. Wanneer ze per ongeluk getuige is van een moord durft ze dat aan niemand te vertellen. Pas later in de zomer begrijpt Riddle dat door haar stilzwijgen de situatie volledig uit de hand is gelopen. Oude familiegeheimen komen boven water en zetten een catastrofaal domino-effect in werking.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Ik vond het geregeld erg langdradig en ergerde me geregeld aan diverse personen. Het gebeurt zelden, en voor zover ik weet is dit de eerste keer, dat ik het idee heb dat ze van dit verhaal beter een film hadden kunnen maken, dat die beter zou zijn dan het boek. Desondanks is de opbouw naar het plot wel spannend. Je vraagt je af wie de moord heeft gepleegd en waarom. Op het moment dat je een vermoeden hebt, wordt weer in twijfel gebracht door bepaalde gebeurtenissen en opmerkingen. Diverse personen zouden namelijk zo hun redenen kunnen hebben voor de moord. Het einde komt evengoed met een onverwachte klap. De titel is in ieder geval goed gekozen, net als de cover.

Wat vind je van de cover? 
Zoals gezegd, die is goed gekozen, past bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is ook goed gekozen, die laat weten waar het boek over gaat.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Ik vond het geregeld erg langdradig. Sommige stukken hadden wel korter gekund. Evengoed wordt de spanning goed opgebouwd.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Harry, daar kun je geen hekel aan hebben. ;)

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Michael, maar ga niet zeggen waarom, want dan zou ik teveel verklappen voor diegenen die het boek nog niet gelezen hebben.

Wat vond je van de locatie in het boek? 
Een echte droomlocatie. Als ik daar zou wonen, zou ik nooit meer verhuizen.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Na even nadenken kan ik zeggen dat het antwoord 'ja' is. Ze laat in het verhaal duidelijk zien dat niet altijd alles is wat het lijkt. Het kan er dan nog zo mooi uitzien aan de binnenkant, maar aan de binnenkant kan het wel eens minder mooi zijn.

Mooie quote in het boek: 
Zou er wel iemand zijn die weet wat er allemaal precies waar is?

Zou je het boek aanraden? 
Vanwege de langdradige stukken zou ik het boek niet aanraden, maar vanwege de spanningsopbouw wel weer.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
3 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Zoals jullie al verwacht zullen hebben, is het antwoord inderdaad 'nee, ik ga het boek niet nog een keer lezen'.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar hij wordt verwijderd van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Mocht die er ooit komen, dan ga ik die misschien wel kijken, maar dan puur omdat ik benieuwd ben of mijn gevoel klopt dat de film dit keer beter zou zijn dan het boek.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk dat boek me nog wel even bezig zal houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ondanks dat ik niet enthousiast ben over dit boek, ben ik wel benieuwd naar haar andere boeken.





Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg