Ierse Honing - Victoria Clayton



Waar gaat het boek over? 
Roberta, Bobbie voor vrienden, weet ook wel dat het een stomme streek was om verliefd te worden op een getrouwde politicus. Als het schandaal losbarst vlucht ze van Londen naar het Ierse platteland. Daar gaat Bobbie werken als huishoudster bij een chaotische familie die een enorm vervallen kasteel bewoont. Bobbie wordt al snel hun steun en toeverlaat. Wanneer de afwezige heer des huizes, Finn, eindelijk opdaagt, blijkt hij een mopperkont. Bij hem kan Bobbie werkelijk niets goed doen. Maar Finn maakt vooral bezwaar tegen de vele bewonderaars die zij onopzettelijk aantrekt, als wespen op de honing.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Ik heb me echt moeten worstelen door de eerste 10 tot 15 hoofdstukken. Dat was me veel te langdradig, te gemaakt. Te voorspelbaar ook. Vanaf dat Bobbie in Ierland is, begon ik het boek pas leuk te vinden. Dat komt ook met name door de familie en aanverwanten van het kasteel. Elk lid heeft zijn eigen grappige of trieste inbreng, inclusief de dieren. Elke dag is weer andere bijzondere, drukke dag waar Bobbie weer de gekste dingen beleeft/hoort en het probeert te verzorgen wat ze kan. Daarnaast laat ze zien en komt ze met ideeën hoe het ook anders kan. Je ziet de meeste leden één voor één veranderen op een positieve manier. Helaas komen er daarna een paar hoofdstukken in Engeland die afgeraffeld lijken te zijn. De dagen, soms zelfs maanden, gaan dan in een sneltreinvaart, waardoor je het gevoel hebt dat je een boel hebt gemist. Van mij had er nog wel een hoofdstuk achter de laatste gemogen, want het laatste hoofdstuk eindigt dan weer als een mierzoete roman, ook al had dat met een extra hoofdstuk ook wel het geval geweest, maar dat was dan toch anders. Voorspelbaar vond ik het op een gegeven moment ook wel, al had ik wel een andere gebeurtenis verwacht.

Wat vind je van de cover? 
Ik zou voor een ander kasteel, een wat verwaarloosder kasteel zijn gegaan.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Jullie gaan me nu een zeur vinden, maar ik had voor Engelse Honing gegaan. Lees het boek maar om te begrijpen wat ik bedoel.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Op zich is die wel vlot, maar hier en daar, zeker in de eerste hoofdstukken over Engeland, vond ik langdradig en de laatste hoofdstukken in Engeland waren te snel geschreven. Net of er snel weer naar Ierland gegaan moest worden.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Maud, omdat zij geen blad voor de mond neemt. Ze is hard, maar ook eerlijk en op haar manier oprecht.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Aan drie mannen, maar ik kan niet zeggen waarom, want dan zou ik iets verraden en dat wil ik diegenen die het boek nog niet gelezen hebben niet aandoen.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Londen is een hele leuke stad, maar het ierse platteland is ook heel erg mooi. Ik zag alles zo voor me en wilde dat ik dat in het echt kon aanschouwen.

Mooie quote in het boek: 
Epicurus had gelijk met zijn bewering dat de belangrijkste taak van de mens het nastreven van genot was.

Zou je het boek aanraden? 
Als je van romantiek houdt en het niet erg vindt als een boek soms langdradig is, dan kan ik je het boek aanraden.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
Twee sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, het was leuk om het boek gelezen te hebben, maar ik hoef het boek niet nog een keer te lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het boek niet weggeven, maar hij wordt wel van mijn e-reader verwijderd.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming en ik verwacht ook niet dat die er komt of ze moeten alleen het Ierse gedeelte verfilmen, maar mocht die ooit verfilmd worden, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk niet dat boek me lang bezig zal houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Misschien wel, misschien niet. Mocht ellyschoice.nl weer met een boek van Victoria komen of dat ik een boek van Victoria van iemand krijg, dan zal ik zeker lezen. Of ik een boek zelf van haar ga kopen, hanbgt van het boek af. Ik zou hem zeker eerst doorbladeren en kijken of het wat voor me is.




Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg