Prijs Van Vertrouwen - T.M. Zaan


Van T.M. Zaan mocht ik haar boek lezen en recenseren. Ik wil haar daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
De mooie verschijning van Gia de Leeuw wordt door velen graag gezien, behalve door haarzelf. In een wereld van concerten en evenementen, waar zelfvertrouwen juist heel belangrijk is houdt ze zich staande.
Hoewel geliefd door iedereen om haar heen, zien maar weinig personen de echte Gia. Beschadigd door haar ervaringen begeeft ze zich niet meer op het liefdespad tot een spontane ontmoeting in België ervoor zorgt dat dit alles verandert en haar leven op zijn kop zet.
Wie weet het hart van Gia te stelen en wint de prijs van vertrouwen?

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de cover krijg je zin in de zomer en verwacht je een roman met een goede afloop. Of dat laatste het geval is, mag je zelf gaan beoordelen door het boek te gaan lezen.
Vanaf de eerste bladzijde zat ik in het boek en baalde ik even als ik het boek weg moest leggen om wat anders te doen, maar tegelijkertijd verheugde ik me weer op het volgende leesmoment, omdat ik dan weer verder kon. Mijn man heeft geregeld verbaasd naar mij zitten kijken als ik weer moest grinniken of zelfs in een deuk lag om een stukje in het boek.
Het boek is met veel humor, maar ook filmisch geschreven, maar ook op zijn tijd met een serieuze ondertoon. Zodra het lijkt of het langdradig wordt, wordt er overgegaan op een volgdende hoofdstuk. Steeds als je verwacht dat de verhaallijn een bepaalde kant op zou gaan, gaat het juist een totaal andere kant op. Geregeld krijg je een stukje uit het verleden van Gia te lezen, die op diverse momenten de kop op steken omdat ze eraan herinnerd wordt. Je krijgt steeds meer met haar te doen. Bij de laatste bladzijden liepen de tranen over mijn wangen van de emoties, maar werd ook kwaad op bepaalde personen. Sorry, maar vanwege spoiler-gevaar vertel ik niet waarom en op wie.  De auteur heeft zich goed ingeleefd in de personen in het boek. Ze laat tevens de keerzijde van het beroemd zijn zien.

Wat vind je van de cover? 
Je krijgt zin in de zomer bij het zien van de cover, het past heel goed bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die past heel erg goed bij het boek en geeft ook duidelijk aan waar het boek over gaat, want dat is iets wat je in heel het boek als een rode draad terug ziet komen. Het vetrouwen van mensen en het vertrouwen in mensen, maar ook in jezelf.

Wat vind je van de schrijfstijl?
Die is met veel humor, filmisch, maar ook op zijn tijd met een serieuze ondertoon geschreven.

Hoe origineel is het verhaal?
Vrij origineel, want de problemen van Gia lees je niet zo snel in een roman, net zoals je niet zo snel leest over de keerzijde van een artiest. Het is mooi hoe de auteur dat op een goede manier in het verhaal heeft verwerkt. Ze heeft zich goed verdiept in het leven van zowel een artiest als van een persoon met nare ervaringen uit het verleden.  Sorry, ik zeg niet welke problemen, dat mag je zelf gaan lezen in het boek. ;)

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Die is heel erg goed. Langzaam aan lees je steeds een stukje uit het verleden van Gia en blijkt zij nog een geheim met haar mee te dragen. Uiteindelijk lees je wat haar nare ervaringen zijn en hoe er op gereageerd wordt.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, vanaf de eerste bladzijde zat ik erin en was het moeilijk om het boek weg te leggen.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Ja, dat weet het boek zeker, zoals gezegd, het is vervelend om het boek weg te leggen omdat je iets anders moet gaan doen.

Heeft het plot je verrast?
Ja, die zag ik niet aankomen, maar het is wel een hele mooie plot. Aan de andere kant had je het ook wel weer kunnen verwachten.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
Dat zijn ze zeker, je gelooft tijdens het lezen, dat het echte personen zijn.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Joe, omdat hij zoveel geduld en heel veel humor heeft. Hij is totaal anders dan je verwacht. Verder zeg ik niets, want dan verraad ik teveel.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Sorry, maar vanwege spoiler-gevaar zeg ik dat niet, lees het boek maar om te lezen aan wie ik een hekel heb. Jij hebt, na het lezen van dit boek, ook een hekel aan die persoon/personen.

Zou je bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon?
Ja, dat denk ik wel, want Gia is een leuk mens, met veel humor en laat zich niet de kaas van het brood eten.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Gia woont op een mooie plek, maar Saint Tropez lijkt mij ook heel erg mooi, zoals het beschreven wordt.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Ja, want bepaalde dingen herken ik, ook al is dat er bij op een andere manier ingepeperd, niet op zo'n heftige manier als bij Gia. Daardoor begreep ik waarom ze geregeld zo, voor anderen misschien raar, reageert.

Mooie quote in het boek: 
"Vince, doe je mond dicht, of oefen je voor wespenval?"

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut, zeker als je van romans houdt.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor mensen die van romans houden en jonge meiden/vrouwen.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Misschien wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar hij mag op mijn Chromebook blijven staan. Mocht ik het boek weer willen lezen dan download ik hem weer op mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Omdat het boek zo filmisch geschreven is, verwacht ik wel dat dit boek ooit verfilmd zal gaan worden, want daar leent dit boek zich goed voor. Ik zal de film alleen niet gaan kijken, want ik hou het verhaal liever in mijn hoofd zoals ik het gelezen heb.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Dit is een boek dat me nog wel even bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ik denk het wel, het hangt van het boek af.

Leuk weetje over het boek:
Dit boek heeft een eigen Facebookpagina die je hier kan vinden.

Leesfragment:
De eerste 3 hoofdstukken kan je op de site van T.M. Zaan lezen.

Website van de auteur:
T.M. Zaan
Ze is ook op Facebook te vinden.

Website van de uitgever:
PUMBO



Koop bij bol.com

Reacties

  1. Dank je wel Ann voor je mooie recensie. Het is heerlijk om te lezen dat ik je zo mee heb kunnen nemen en je precies heb kunnen overbrengen wat ik bedoel. Spot on!zoals Joe zou zeggen.
    Lieve groetjes Tessy(T.M.)Zaan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg