Zwoele Ritmes - Claudia Vanzegbroeck


Van Claudia Vanzehbroeck en UITGEVERIJ gopher mocht ik haar boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Tara gaat gebukt onder haar duffe kantoorbaan in hartje Brussel en balanceert op de rand van een burn-out. Dat ze op het punt staat om te trouwen geeft haar bestaan wat glans. Maar dan, tijdens een swingend feest bij haar beste vrienden Dan en Rebecca, betrapt ze haar verloofde Jason met een ander. Diep geschokt belandt Tara algauw in een burn-out. Ze verliest haar flat en haar job en beseft dat ze er nu alleen voor staat.
Miguel, een gepassioneerde popster met Puerto Ricaanse roots, moedigt haar aan om de dromen die ze altijd heeft genegeerd waar te maken. Zal Tara hierin slagen en uiteindelijk weer geluk in haar leven vinden?

Bron: bol.com.

Jaar van verschijnen:
2017

Druk:
1e druk

ISBN:
9789051799736

Bindwijze:
Paperback

Aantal pagina's:
296

Genre:
Literaire romans

Verfilmd?
Het boek is (nog) niet verfilmd en ik verwacht ook niet dat dat ooit gebeurd.

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de schitterende cover van Zwoele Ritmes van Claudia Vanzegbroeck krijg je een vermoeden dat het een boek vol dansmuziek is waarbij de romantiek ervan af spat.
Meteen bij het lezen van de eerste bladzijde word je nieuwsgierig naar de rest, wil je weten hoe het verder gaat en hoe het eindigt. Al heel snel heb je het gevoel dat het wat voorspelbaar wordt en dat had het ook kunnen zijn als het einde niet open was geweest, maar dat is niet het geval. Toch krijg je al wel een idee hoe het volgende deel zal eindigen. Anderzijds kan je je afvragen of dit boek wel een vervolg nodig heeft. Als het verhaal was geëindigt zoals verwacht was het ook goed geweest. Evengoed word je dankzij het einde nieuwsgierig naar het volgende deel. Gelukkig zitten er een paar verrassende wendingen in die je niet ziet  aankomen waardoor het boek niet al te voorspelbaar is. Tevens zitten er een paar spannende momenten in zoals bijvoorbeeld een auditie van Tara.
Al lezende heb je het gevoel dat je echt in Miami, Puerto Rico en Barcelona bent en wil je daar door de beschrijvingen ook echt heen. Ondertussen lijkt het geregeld of je de sensuele muziek hoort, je wilt die dansen dan ook leren zodat je in een salsatent de salsa kan dansen.
Het is een verhaal vol met levenswijsheden zoals bijvoorbeeld dat je altijd je dromen moet volgen. Al gelijk in het eerste hoofstuk kunnen een aantal vragen hard overkomen omdat je ze herkent en je ze onbewust ook aan jezelf stelt en de antwoorden erop geeft. Je leert onder het lezen ook een paar woordjes Spaans zoals bijvoorbeeld 'nena' en 'chica'. Je komt wat meer te weten over Puerto Rico en ook over de mode krijg je een paar handige tips.
Pluspunt is dat de noten onderaan staan zodat je niet hoeft te zoeken in het boek.
Belangrijkste onderwerpen in Zwoele Ritmes van Claudia Vanzegbroeck zijn: omgaan met een verbroken liefde, verlangen, ambitie, dromen waarmaken, omgaan met verliefde gevoelens en onzekerheid over jezelf. Het verhaal laat zien wat verliefdheid met je kan doen, maar ook wat een gebroken liefde met je kan doen en wat het met je doet als mensen je steeds afwijzen.
Kortom; Zwoele Ritmes van Claudia Vanzegbroeck is een heerlijke feelgood roman boordevol levenswijsheden en muziek waarbij je je kan afvragen of een volgende deel wel nodig was als het verhaal was geëindigd zoals je verwachtte.

Voldeed het boek aan je verwachtingen?
Ik had er meer van verwacht.

Wat vind je van de cover? 
Die is schitterend.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel erg goed gekozen, past bij het boek.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is lekker vlot, beeldend.

Hoe origineel is het verhaal?
Niet echt origineel, maar dat is niet erg.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Die is goed, langzaam aan word je naar het plot geleid.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, ik zat er direct in.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Ja, dat weet dit boek zeker.

Heeft het plot je verrast?
Ja, dat heeft het plot zeker. Ik had een ander, meer voorspelbaar, plot verwacht.

Is het verhaal geloofwaardig?
Het verhaal is geloofwaardig. Het had zomaar echt gebeurd kunnen zijn.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
Ja, dat zijn ze stuk voor stuk.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Tina, omdat ze heel aardig is en als ze het gevoel heeft dat je iets echt wilt, ze je daar dan bij wil helpen.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Jason, maar ik kan niet zeggen waarom, want dan verraad ik teveel. Dat word het boek lezen als je wilt weten waarom ik een hekel aan hem heb.

Zou je bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon?
Dat denk ik wel.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Wanneer vertrekt het vliegtuig naar Miami, Puerto Rico of Barcelona? Ik wil erheen, want ze klinken hartstikke mooi.

Zou je in de tijd dat het boek zich afspeelt kunnen leven?
Het boek speelt zich in de huidige tijd af en dat gaat me redelijk goed af.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Ja, dat heeft ze. Ik herken mezelf voor een groot gedeelte in Tara. Die onzekerheid of je iets wel echt kan en het ook durven te doen. Gelukkig word ik met het jaar zekerder over mezelf, maar toch zal er altijd een stukje onzekerheid blijven.

Mooie quote in het boek: 
Het is aan jou om te kiezen welke weg je wilt bewandelem... de lijdensweg, de slachtofferrol of de weg van genot en geduld.

Zou je het boek aanraden? 
Als je van romans houdt die deels voorspelbaar zijn, dan kan ik je het boek aanraden.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor liefhebbers van romans.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
3 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ik denk het niet.

Ga je het volgende deel ook lezen?
Dat ga ik zeker, want ik ben wel benieuwd of het boek eindigt zoals ik vermoed dat het zal eindigen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het boek mag terug in de boekenkast.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk niet dat het boek mij lang bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ja, dat ga ik zeker.

Website van de auteur:
BOEKENDROOM

Website van de uitgever:
UITGEVERIJ gopher












Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg