Maestra - L. S. Hilton


Van uitgeverij The House Of Books mocht ik dit boek lezen en recenseren. ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Subtitel:
De meest zinderende thriller die je dit jaar zult lezen

Oorspronkelijke titel:
Maestra

Oorspronkelijke uitgever:
Zaffre, een imprint van Bonnier Publishing Fiction
Waar gaat het boek over? 
Judith Rashleigh werkt overdag als assistent in een gerenommeerd Londens veilinghuis en om rond te kunnen komen is ze 's nachts hostess in een chique club in de West End-buurt. Als ze een vervalsing ontdekt, wordt ze bij het veilinghuis ontslagen en vlucht ze met een welwillende en rijke klant van de nachtclub naar de Franse Rivièra. Als ze daar, zich lavend tussen de rich and famous, op de fraudezaak stuit die haar uit Londen heeft doen vluchten, zint ze op zoete wraak...

Bron: bol.com.

Vertaald door:
Yolande Ligterink

Omslagontwerp:
Gray318 & Blacksheep-uk.com

Jaar van verschijnen:
2016

ISBN:
9789044348989

Bindwijze:
E-book

Aantal pagina's:
320

Genre:
Thrillers

Verfilmd?
Het boek wordt verfilmd.

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de cover en de titel van Maestra van L. S. Hilton word je nieuwsgierig naar het verhaal. Je wilt weten waarom die scheur daar zit. Het is mooi dat alles in het boek terugkomt. Na het lezen van dit boek, eigenlijk al tijdens het lezen, krijgt de kleur rood toch een wat lugubere betekenins. Ook de scheur is heel erg goed gekozen.
Het verhaal begint wat soft. Het duurt even voor je er echt in zit, maar zo te verder je bent in het boek, des te moeilijker word het om het boek weg te leggen. Het gaat je zelfs in je achterhoofd bezig houden als je er niet in aan het lezen bent. Je wilt weten hoe het verhaal verder gaat, hoe het zal aflopen. Zou Judith echt met alles wegkomen? Hoe zal ze zich overal uit redden? Kan ze het wel allemaal alleen aan?  Zal ze ooit betrapt en/of herkend worden? Weet ze de fraudezaak op te lossen? Wat is haar zoete wraak? Zal ze uiteindelijk het leven kunnen leiden zoals zij dat het liefste wilt? Je ziet Judith groeien van een persoon die alles doet voor iedereen naar iemand die niet meer over zich heen laat lopen. Waar zelfs mannen voor op moeten passen. Daarnaast blijkt ze slimmer te zijn dan menigeen denkt. Ze doet niet onder voor een man.
Maestra van L. S. Hilton kent vele verrassende wendingen en eindigt zo dat je nieuwsgierig wordt naar het volgende deel. Sommige stukjes, zoals een stukje over onder een brug aan een rivier, is zo ongeloofwaardig dat je desondanks toch gelooft dat het echt gebeurd. Toch is het voor te stellen dat er mensen zijn die zullen afhaken vanwege of de hoeveelheid informatie over kunst of omdat het vaak wel erg pikant is.
Het is te merken dat de auteur goed onderzoek heeft gedaan naar het reilen en zeilen in de kunsthandel en dat ze veel van de kunst afweet. Ook heeft ze zich goed ingeleefd in de rijke elite. Je krijgt een goed beeld van hoe de rijken leven, waar ze heen gaan, wat ze doen en hoe je je als rijk persoon moet gedragen en kleden.
Het is een verhaal met diverse onderwerpen zoals; het arme gepeste meisje dat het oude leven van zich af wil schudden en een beter leven wil leiden, het leven als een rijk persoon en de kunsthandel.
Kortom; Maestra van L. S. Hilton is een verhaal waar je eerst even in moet komen, maar als je er eenmaal in zit dan kan je niet meer stoppen. Het is een super spannende thriller over een vrouw die op een fraudezaak is gestuit en zint op zoete wraak. Als je het boek uit hebt, wil je het volgende deel gaan lezen om te weten hoe het verder gaat.

Voldeed het boek aan je verwachtingen?
Ja, dat deed het boek.

Wat vind je van de cover? 
Die is schitterend, past bij het boek. Het is mooi dat alles in het boek terugkomt.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel erg goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is lekker vlot en beeldend.

Hoe origineel is het verhaal?
Redelijk origineel.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Die is goed. Het verhaal is chronologisch geschreven waarbij er af en toe terug in de tijd wordt gekeken als het verhaal erom vraagt.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, ik zat er direct in.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
In het begin had ik soms wat moeite om mijn hoofd erbij te houden, maar zo te verder ik kwam, zo meer het verhaal mijn aandacht wist vast te houden.

Heeft het plot je verrast?
Ja, die zag ik niet aankomen.

Is het verhaal geloofwaardig?
Over het algemeen wel, maar sommige stukjes komen wat ongeloofwaardig over, maar die zijn dan weer zo ongeloofwaardig, dat je het wel gelooft.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
Ja, dat zijn ze stuk voor stuk.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Dave, omdat hij een goedzak is waar geen kwaad in zit en die niet lang boos kan zijn.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Kolonel Morris, maar ik kan niet zeggen waarom, want dan zou ik teveel verraden.

Zou je bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon?
Dat denk ik niet.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Die klinken over het algemeen heel mooi, je wilt erheen.

Zou je in de tijd dat het boek zich afspeelt kunnen leven?
Ja, dat lukt me wel.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Niet echt, maar dat is niet erg.

Mooie quote in het boek: 
Hoeveel contanten je er ook tegenaan gooit, een geïmplanteerde hoofdhuid ziet er altijd uit als een kernramp.

Zou je het boek aanraden? 
Ik kan iedereen het boek aanraden.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor de thrillerliefhebbers.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Misschien.

Ga je het volgende deel ook lezen?
Ja, die ga ik zeker lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, die kan ik niet weggeven, maar hij mag op mijn Chromebook blijven staan.

Ga je de verfilming bekijken? 
Nee, dat ga ik niet. Ik hou het verhaal liever in gedachten zoals ik het gelezen heb en daarnaast zijn sommige stukjes net wat te bloederig. Ik zou me dan steeds onder mijn deken verstoppen. In dat opzicht ben ik misschien wel een rare. In boeken kan het soms niet bloederig genoeg zijn, maar ik moet het niet in films of in het echt zien.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk niet dat het boek mij lang bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ja, dat ga ik zeker doen.

Website van de auteur:
L.S. Hilton Facebook

Website van de uitgever:
the house of books











Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg