Boekvraag van de week: Wat is jouw favoriete genre?


De meeste boekenwurmen hebben wel een favoriete genre dat ze lezen. Persoonlijk ben ik een echte alles-lezer en heb geen favoriete genre. Wel heb ik soms dat als ik, zoals nu, een paar boeken over de oorlog heb gelezen, ik wel eens even snak naar iets vrolijkers, iets luchtigers. Een feelgood roman bijvoorbeeld waarbij ik niet hoef na te denken en als het een boek is dat met veel humor is geschreven is dat helemaal meegenomen. Even heerlijk je lachspieren laten werken, even iets dat je vrolijk maakt na die paar boeken over de ellende, maar daarna mag het weer een thriller zijn of een oorlogsverhaal of..., nou ja, maakt niet uit wat, als het maar een goed geschreven boek is.

Wat is jullie favoriete genre of heb je ook geen favoriete genre dat je graag leest?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg