Boekvraag van de week: Welk boek kan maar beter niet verfilmd worden?


Jullie weten inmiddels wel dat ik het niet zo heb op boekverfilmingen omdat de meeste boekverfilmingen tegenvallen als je het boek hebt gelezen. Je mist negen van de tien keer dingen die je in het boek hebt gelezen, waardoor je het gevoel hebt dat de film dan automatisch ook niet zo lekker loopt door de missende belangrijke dingen.
Wat mij betreft kunnen ze dan ook Hartendief op pootjes van Melinda Metz maar beter niet verfilmen. Je gaat geheid delen missen omdat het de regiseurs zelden lukt om de dieren datgene te laten doen wat ze moeten doen, zeker met katten is dat het geval. Een hond heeft daar minder last van, maar als een kat iets niet wil, dan zal die dat zeker niet doen of alleen als het hem uitkomt. Of ze moeten de kat er later inverwerken, dat het een levensechte animatie-kat is. De technieken zijn er, dus daar zal het zeker niet aan liggen. Maar wat mij betreft mogen ze dit boek laten wat het is, een boek en niet verfilmen. De film kan nooit zo humoristisch worden als het boek. Ik weet zeker dat ik er dan een kater aan over hou en dan heb ik nog niet eens een druppel alcohol gedronken.

Welk boek kan volgens jou beter niet verfilmd worden?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg