Boekvraag van de week: Hoe heb jij jouw boeken in de boekenkast staan?


Vroeger stonden mijn boeken door elkaar in de boekenkast, net hoe het mij uit kwam en waar nog een plekje vrij was. Sinds een jaar of twee heb ik de boeken opgedeeld in genres en staan ze zo in de boekenkast. Er zijn twee planken met uitzonderingen die niet op genre liggen; dat zijn de gesigneerde boeken en de recensieboeken, die staan ieder door elkaar. Dus de gesigneerde exemplaren staan bij elkaar, maar wat genre betreft doorelkaar en zo heb ik dat ook met de recensieboeken. Het mooie van het op genre plaatsen is dat je dan goed kan zien welke soort boeken je het meest hebt gelezen en waar je voorkeur dan toch (onbewust) naar uit gaat. Bij mij zijn dat de boeken over oorlog en de boeken over geschiedenis en de plaatsen op de wereld waar ik het meeste van heb. Het zijn ook genres waar ik graag over lees naast de andere genres.

Hoe heb jij jouw boeken in de boekenkast staan?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg