Boekvraag: Wat is voor jou de belangrijkste uitvinding/verandering tussen 1905 en 2006?


In De eeuw van mijn moeder van Maria Janssen gaat het over het leven van de moeder van de auteur. Het verhaal laat onder andere ook zien hoeveel er veranderd is in die eeuw en hoeveel er is uitgevonden. Nu is mijn vraag aan jullie: Wat is voor jullie de belangrijkste verandering en/of uitvinding tussen 1905 en 2006? Hieronder plaats ik mijn willekeurige top 5 in willekeurige volgorde. Er zijn uiteraard nog veel meer belangrijke uitvindingen en veranderingen, maar als ik die allemaal ga plaatsen, dan wordt dit blogbericht wel heel erg lang en dat is ook weer niet de bedoeling. ;)


  1. Dat vrouwen kunnen stemmen.
  2. Dat vrouwen mogen werken zonder toestemming te vragen aan hun man.
  3. De geneeskunde, hoe die veranderd is tussen 1905 en 2006, dat de kans dat je bijvoorbeeld sterft aan griep of vele andere ziektes, minimaal is geworden.
  4. De diverse apparaten, denk aan stofzuigers, keukenmachines enz., waardoor het huishouden en koken nog makkelijker wordt gemaakt.
  5. Het internet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg