Wat Ik Lik Voor Ik Je Gezicht Lik - Jamie Coleman


Van BOEKERIJ mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Subtitel:
En andere haiku's door honden

Oorspronkelijke titel:

Waar gaat het boek over? 
Dit grappige en inzichtelijke boek bevestigt wat we allemaal al lang vermoedden: in elke hond zit de ziel van een dichter verscholen. Van apporteren tot rivaliteit met katten; van koude winterwandelingen tot het eindeloos achtervolgen van tennisballen, geen enkel deel van het leven van een hond wordt onberoerd gelaten. En met een prachtige foto naast elke haiku is dit het perfecte cadeau voor elke hondenliefhebber.

Bron: bol.com.

Over de auteur:
Jamie Coleman heeft voor meerdere uitgeverijen gewerkt en woont in Zuid-Londen met zijn vrouw, zoon en hun hond Scout. Dit is zijn eerste boek.

Bron: achterkant boek

Vertaald door:
Edward van de Vendel

Omslagontwerp:
DPS Design & Prepess Studio

Binnenwerk:
Pier Post

Jaar van verschijnen:
2019

EAN:
9789022588932

Bindwijze:
Hardcover

Aantal pagina's:
128

Genre:
Gedichten

Prijs:
€12,99

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de schitterende cover van Wat ik lik voor ik je gezicht lik van Jamie Coleman weet je meteen waar het boek over zal gaan. De hond met zijn tong uit zijn bek is heel erg goed gekozen. Bij het lezen van de titel schiet je in de lach, maar het is nog maar de vraag of je het wel echt wil weten. Het boek is heel erg mooi vormgegeven, niet alleen van buiten, maar ook van binnen. Bij elke haiku staat een bijpassende foto van een hond. Bij de meeste foto's blijf je nog even kijken omdat ze zo mooi zijn of omdat een hond zo aandoenlijk kijkt. 
De haiku's in Wat ik lik voor ik je gezicht lik van Jamie Coleman zullen bij iedereen die een hond heeft of heeft gehad heel erg bekend voorkomen en geregeld in de lach schieten zoals bijvoorbeeld de haiku 'Naar het park'. Voor je overigens de eerste haiku leest, mits je niet zomaar ergens bent begonnen, maar netjes bij het begin bent begonnen, kan je lezen wat een haiku is, wat dat inhoudt. 
De auteur heeft zich heel erg goed weten in te leven in de honden. Je kan merken dat hij een hond heeft en ze jaren heeft geobserveerd. Het zijn inderdaad gedachtes die honden kunnen hebben en hoe ze zich gedragen. Let wel, na het lezen van dit boek ga je anders naar je viervoeter kijken en ga je je afvragen wat hij op dat moment denkt.
Heel veel delen van een hondenleven worden belicht in dit boek. Het zijn haiku's die je een lach op je gezicht toveren zoals bijvoorbeeld in 'Stoel', laten je in de lach schieten zoals in 'Was-co', je krijgt soms medelijden met een hond zoals in 'Schaamte', zet je soms op je nummer zoals in 'Smeken', je krijgt adviezen zoals bijvoorbeeld in 'Pantoffels', zetten je soms aan het denken zoals in 'Op z'n hondjes', soms wordt een eeuwenlange mythe onderuit gehaald zoals bijvoorbeeld in 'Samenzwering' en zo staan er nog veel meer haiku's in. Soms moet je een haiku meerdere keren lezen om te begrijpen wat er bedoeld wordt. Na het lezen van dit boek wil je, als je ook Engels spreekt, het boek in de oorspronkelijke taal lezen om er ook in die taal van te genieten.
Kortom; Wat ik lik voor ik je gezicht lik van Jamie Coleman is een echte aanrader voor een ieder die een hond heeft, heeft gehad en een hondenliefhebber is. De haiku's zullen bij de meeste hondenbaasjes bekend voorkomen en een lach op hun gezicht toveren. Voor diegenen die geen hond hebben, die willen na het lezen van de haiku's in dit boek een hond. Mocht je overstag gaan, geef de hond dan wel een naam die hondwaardig is, want zoals je in 'Namen' kan lezen vinden ze niet alle namen even mooi.

Voldeed het boek aan je verwachtingen?
Ja, dat deed het boek.

Wat vind je van de cover? 
Die is schitterend, is heel erg goed gekozen. De hond zegt hiermee alles wat de titel ook zegt.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel erg goed gekozen, laat je in de lach schieten.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Ja, dat weet het boek zeker.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Raken is een groot woord, maar ik heb heel erg genoten van dit boek. Om de haiku's moest ik over het algemeen heel erg lachen en zijn heel erg herkenbaar. De foto's brachten mij stuk voor stuk een lach op mijn gezicht. Het is dat onze je-weet-wel-kater geen andere dieren duldt, anders hadden we morgen naar het asiel gehaan voor een pup.

Zou je het boek aanraden? 
Ik kan iedereen het boek aanraden.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor hondenliefhebbers.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ik denk wel dat ik het boek nog een keer ga lezen en de foto's ga bekijken.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het boek mag terug in de boekenkast.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk niet dat het boek mij lang bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Dit was het eerste boek van Jamie Coleman, maar mocht hij met een volgend boek komen, dan wil ik die zeker lezen als die net zo humorvol is zoals dit boek.

Leesfragment:
Ga naar de website van BOEKERIJ om een leesfragment van dit boek te lezen.

Website van de uitgever:




Koop het boek bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg