Boekvraag: Laat jij wel eens iets achter in een boek?



Een paar jaar voordat mijn oma overleed kreeg ik een stapel boeken van haar die ze als tiener graag las. Ik heb die stapel toen in de boekenkast gezet en er eigenlijk niet meer echt naar omgekeken. Na haar overlijden keek ik er eens in en zag ik dat ze in de meeste boeken van alles en nog wat had achtergelaten zoals kaartjes die ze ooit had gekregen, een foto waarop mijn nichtje, mijn broertje en ik (wij waren toen nog jong en onschuldig ;) ) met haar opstonden nadat ze een bos bloemen van ons had gekregen voor haar verjaardag of voor Moederdag, boekenleggers, een kalender van het jaar dat ik geboren ben en nog meer. Dat was een hele leuke verrassing.
Persoonlijk laat ik nooit iets achter in een boek. Wel heb ik een boekenlegger die ik als kind van mijn oma heb gekregen in een boek over Maastricht gelegd en die staat rechtop in de boekenkast omdat die heel mooi is, maar ik vind de zijkant te onhandig om in een boek op tafel te leggen, zeker als het om dunne boeken gaat of als ik een dik boek aan het lezen ben en het boek bijna uit heb, dan ligt het boek iets omhoog en ergens ben ik ook bang dat de vlinder van de boekenlegger breekt als die in een zwaar boek zit. Het is een boekenlegger zoals deze van Harry Potter, maar dan met een vlinder in plaats van de vleugels. Het is een boekenlegger die niet veel waard is in geld, maar de gevoelswaarde is des te meer waard. Het is iets waar ik heel zuinig op ben. Verder laat ik nooit iets achter in een boek.

Laat jij wel eens iets achter in een boek?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg