Boekvraag: Let jij op de cover als je een boek koopt?




Persoonlijk let ik bijna altijd op de cover als ik een boek koop. Dat is per slot van rekening het eerste wat je meestal ziet in de boekwinkels. Daarna kijk ik naar de titel en waar het boek over gaat. Als ik de cover heel erg mooi vind, dan is de kans heel groot dat ik het boek ga kopen. Uiteraard weet ik dat een cover niet altijd iets zegt en kan het boek met een cover die ik maar 'zo zo' of helemaal niet mooi vind, evengoed heel mooi zijn en een boek met een schitterende cover juist weer helemaal niets zijn. Daarom let ik de laatste jaren ook op de titel en soms is een cover zo lelijk dat ik toch ook nieuwsgierig word naar het boek en het dan toch op pak om te kijken waar het boek over gaat en als de inhoud mij bevalt, het boek dan toch koop. Maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat de cover toch het eerste is waar ik op let en dan pas de titel en de inhoud. 

Let jij op de cover als je een boek koopt?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg