Boekvraag: Doe jij elk jaar mee met de reading challenge?


Op Goodreads doe ik sinds 2015 mee aan de reading challenge en op Hebban sinds 2016. Ik doe daaraan mee omdat ik het leuk vind om te kijken of ik het haal (ik ga daar elk jaar overheen), maar het is ook weer niet zo dat ik een druk voel van dat ik het moet halen. Haal ik mijn doel voor het aantal boeken dat ik dat jaar wil lezen dan is dat leuk, maar mocht ik het niet halen dan is er geen man overboord. Ik doe daar puur voor de lol aan mee. Ik heb het ook niet nodig om mijzelf te stimuleren om meer te lezen, want dat doe ik sowieso al mijn hele leven veel en dat blijf ik ook wel doen. Maar het is wel leuk om te zien hoeveel boeken ik heb gelezen en op 1 januari van het volgende jaar is het leuk om te zien welke boeken ik het vorige jaar heb gelezen. Omdat ik heel veel lees, vergeet ik soms wel eens welk boek ik heb gelezen en als ik dan het overzicht zie, dan gebeurt het geregeld dat ik een 'o ja, dat boek heb ik ook gelezen in het afgelopen jaar' moment heb. Dat blijft leuk en zal ook nooit vervelen.

Doe jij elk jaar mee met een reading challenge?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg