Link! - Jody Hens


Van Jody Hens mocht ik haar boek recenseren. Ik wil haar daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Ik ben het zat! Alle leugens: de leugens van mijn ouders over mijn oom. De leugens van de dictator en de media over hoe geweldig hij wel niet is, maar bovenal de grote leugen tegen mezelf dat ik dit alles geloof.

Tijdens mijn gevecht voor de waarheid kom ik in contact met Peter, een journalist die onderzoek doet naar de wandaden van de dictator en de verdwijning van de familie Vermeer.

Wat zou jij doen als je mijn schoenen stond?

Sluit je je ogen voor de waarheid uit angst?

Of zet je ze wagenwijd open ook als dat betekent dat het leven van jou en je dierbaren in gevaar komt?

Bron: bol.com.

Jaar van verschijnen:
2022

EAN:
1230005722693

Bindwijze:
E-book

Aantal pagina's:
57

Genre:
Spanning

Verfilmd?
Het boek is (nog) niet verfilmd, maar het boek leent zich er goed voor om verfilmd te worden.

Prijs:
€ 5,- 

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de mooie cover van Link! van Jody Hens wil je weten wat de persoon op de cover niet mag zien, niet mag horen en waarom hij geen geluid mag maken. Je wilt weten wie die persoon is en wat zijn verhaal is. De titel maakt nieuwsgierig. Je wilt weten hoe je de titel moet bekijken, of je die op een angstwekkende of op een positieve manier moet bekijken. 
In Link! van Jody Hens is de hoofdpersoon het zat dat iedereen om hem heen liegt over alles, over zijn oom, over de dictator die in de media steeds opgehemeld wordt, maar nog meer is hij de leugen tegen zichzelf zat. Dat hij alles zomaar gelooft wat er wordt gezegd door iedereen en wat er overal geschreven staat. De hoofdpersoon gaat op zoek naar de waarheid over zijn oom, waar hij is, wat er met hem is gebeurd en waarom hij ineens verdwenen is. Op een gegeven moment komt hij in contact met een journalist die onderzoek doet naar de wandaden van de dictator en op zoek is naar een bepaalde familie. Hij wil weten wat er precies is gebeurd en welke wandaden de dictator op zijn naam heeft staan.
Meteen vanaf de eerste pagina van Link! van Jody Hens wordt je meezogen in het verhaal. Het is meteen spannend en dat blijft het verhaal tot het eind. Je wilt meteen verder lezen om erachter te komen hoe het verhaal verder gaat, hoe het verhaal zal eindigen. Of de hoofdpersoon vindt waar hij naar op zoek is en of hij niet gesnapt wordt. Soms lijkt een stukje echt gebeurd te zijn in het verhaal en dan blijkt het een akelige droom te zijn. De auteur heeft dat goed weten te verwerken, waardoor je als lezer een enkele keer op het verkeerde been wordt gezet. Het is een verhaal met diverse verrassende wendingen die je niet ziet aankomen. Het plot komt als een verrassing, je verwachtte een iets ander, voorspelbaarder plot.
Jody Hens heeft zich in Link! goed ingeleefd in de hoofdpersoon. Je leeft met hem mee. Je voelt zijn gevoelens, zoals angst en woede. Iets wat je ook bij zijn vader voelt. De auteur heeft zich sowieso goed ingeleefd in het verhaal. Ondanks dat het een fictief verhaal is, zou het zomaar waar gebeurd kunnen zijn. Deels gebeurt het ook in veel landen met mensen. Geregeld stel je jezelf de vraag van wat jij gedaan zou hebben in de plaats van de hoofdpersoon en de journalist. Of je jouw leven en dat van je naasten op de waagschaal legt of dat je kiest voor het inmiddels bekende waar je je niet goed bij voelt, maar wel meer zekerheid geeft.
Ondanks dat het een kort verhaal is, moet je wel goed opletten tijdens het lezen, want als je even niet oplet, kan je zomaar de draad kwijt zijn. Soms wordt er namelijk een korte sprong in de tijd gemaakt of heb je dat gevoel tijdens het lezen.
Kortom; Link! van Jody Hens is een spannend verhaal waarbij je je geregeld afvraagt wat jij gedaan zou hebben als je in de schoenen van de hoofdpersoon en de journalist had gestaan. Of je ook zoveel lef gehad zou hebben of niet. Omdat het een vrij kort verhaal is, is dit boek mooi om tijdens een dagje strand mee te nemen of onderweg in de trein te lezen. Ook is het een mooi boek voor als je nog snel een reading challenge te halen hebt.


Voldeed het boek aan je verwachtingen?
Ja, het boek voldeed aan mijn verwachtingen.

Wat vind je van de cover? 
Het is een mooie cover dat bij het boek past. Je wordt nieuwsgierig naar het boek bij het zien van de cover.

Wat vind je van de titel van het boek? 
De titel is heel erg goed gekozen. Het is een titel dat nieuwsgierig maakt.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het boek is op een filmische, beeldende manier geschreven waardoor het boek vlot wegleest en je het gevoel hebt dat je het verhaal zelf vanaf de zijlijn mee beleeft.

Hoe origineel is het verhaal?
Redelijk origineel.

Hoe actueel is het boek?
Het boek is helaas heel erg actueel. In veel landen gebeurt iets dergelijks wat zich in het boek afspeelt.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Het verhaal is goed opgebouwd.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, ik zat direct in het verhaal.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Ja, het boek weet je aandacht vast te houden. Als je er eenmaal in bent begonnen, kan je niet meer stoppen met lezen.

Heeft het plot je verrast?
Ja, het plot heeft mij verrast. Ik had een iets ander plot verwacht.

Is het verhaal geloofwaardig?
Ja, het verhaal is van begin tot eind geloofwaardig.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
De karakters zijn stuk voor stuk geloofwaardig.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
De hoofdpersoon, vanwege zijn lef.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Aan de dictator, je kan in het boek lezen waarom dat is.

Zou je bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon?
Ja, ik zou wel bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon.

Begrijp je de beweegredenen van de personen?
Van sommige personen begrijp ik ze niet, van de anderen begrijp ik ze wel.

Wat vond je van de locatie in het boek? 
De locatie klinkt mooi.

Zou je in de tijd dat het boek zich afspeelt kunnen leven?
Ja, ik zou wel in die tijd kunnen leven, maar dan wel in een vrij land.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Ja, de auteur heeft me weten te raken. Het hele verhaal heeft me geraakt.

Zou je het boek aanraden? 
Ik kan iedereen het boek aanraden.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor eenieder die van spannende verhalen houdt.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Misschien.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, die kan ik niet weggeven, maar het boek mag op mijn Chromebook blijven staan.

Houdt het boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk niet dat het boek mij lang bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ja, dat ga ik zeker.


Het boek is onder andere te koop bij bol.com.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg