Gelezen op Flow - Bibliotherapie: hoe boeken kunnen helpen bij je mental health



Op de website van Flow las ik Bibliotherapie: hoe boeken kunnen helpen bij je mental health. Persoonlijk heb ik ook al vaak ervaren dat boeken mij konden helpen. Vaak niet eens dat ik daar bewust mee bezig was, maar tijdens het lezen las ik dan iets wat herkenbaar voor mij was en waar ik op dat moment ook echt wat aan had. Soms doet een stukje in een boek of het hele boek mij beseffen dat ik niet eens zo raar ben zoals sommige mensen in het verleden mij wel eens hadden doen geloven. Dat is overigens iets wat ik al heel vaak heb gemerkt, dat ik schijnbaar toch normaler ben dan ik dacht. Ik krijg er daardoor ook meer zelfvertrouwen door, naast dat het een opluchting is om te lezen. Het is dan ook zeker een aanrader om het artikel op Flow te lezen, want deze therapie heeft al veel mensen (onbewust) geholpen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg