Gelezen op flow: Zines: De opkomst van het zelfgemaakte tijdschrift


Foto komt van pixabay.

Er schijnt een nieuwe hype te zijn die ik gemist heb. Op zich niet erg, ik kan per slot van rekening niet alles volgen en ik wil ook niet overal aan meedoen, maar de hype die er nu is, lijkt me wel leuk om aan mee te doen. Op flow las ik onlangs dat het helemaal in is om je eigen tijdschrift te maken. Wat beroemdheden als Linda de Mol en Wendy van Dijk kunnen, kun je zelf ook, alleen zul je niet zulke grote oplages verkopen en dat is ook niet de bedoeling. Vaak is een zelfgemaakte zine meer voor jezelf, je vrienden of familie. Een beperkte oplage dus, maar het is wel leuk om te maken. Het leuke van zines is dat je zelf kunt bepalen wat je in jouw zine plaatst, hoe je jouw zine eruit laat zien en wie jouw zine mogen lezen. Op flow kun je meer lezen over zines en hoe je jouw eigen zine maakt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg