Gelezen op Schrijven Online: 3 voordelen van schrijven met de hand



Foto komt van pixabay.

Op Schrijven Online las ik onlangs de drie voordelen van het schrijven met de hand. Ondanks dat ik geen auteur ben van boeken, alleen van recensies en stukjes die ik schrijf voor Yoors, kan ik me evengoed wel vinden in de voorbeelden die worden genoemd. Persoonlijk schrijf ik nog best veel met de hand, zoals het weekmenu, een notitie op een notitiepapier, al is het soms maar een steekwoord en de quotes uit boeken die ik misschien wil gebruiken in een recensie. Dat laatste schrijf ik in een notitieboekje. Inmiddels heb ik al veel leuke quotes gevonden en velen daarvan zijn ook in mijn recensies geplaatst. Ik vind het simpelweg heerlijk om een pen in mijn hand vast te houden en ermee te schrijven en als ik even niet aan het schrijven ben, als ik aan het denken ben, dan zit ik te spelen met de pen waar ik op dat moment mee schrijf, om vervolgens weer iets op te schrijven dat me in gedachten schiet. Hoe makkelijk een toetsenbord ook is, het blijft fijn om af en toe met een pen iets op een papier te schrijven, ook al is dat volgens veel mensen ouderwets en gebruiken veel mensen geen pen en papier meer. Persoonlijk vind ik het jammer, mede zoals de voordelen in het artikel op Schrijven Online wordt genoemd. Je zult maar even geen stroom hebben of de batterijen van je apparaten zijn leeg, dan is het toch handig dat je iets met pen op een papier kunt zetten, zodat je dat niet vergeet of om een andere reden. Ik zorg dan ook dat ik altijd een pen en een notitieboek bij me heb, want je weet maar nooit als je onderweg bent.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg