Gelezen op KIJK: De historische details in Lucky Luke kloppen opvallend vaak wél



Foto komt van pixaby.

Lucky Luke, wie kent hem niet wil ik bijna zeggen, maar als ik er goed over nadenk, dan zullen er genoeg mensen zijn die nog nooit van Lucky Luke en de Daltons hebben gehoord. Ik weet niet of het een leeftijd dingetje is of dat hij misschien toch minder bekend is dan ik verwacht had. In ieder geval heb ik altijd genoten van de tekenfilms die vroeger op tv werden uitgezonden en de stripboeken die ik heb gelezen. Iets waar ik als kind niet bij stil heb gestaan, maar waar ik nu wel bij stil zou staan, als ik de stripboeken weer zou lezen, is dat de auteurs veel gebruik maken van de geschiedenis. Ik zou het nu meer herkennen en de stripboeken dan ook op een andere manier lezen. Op KIJK las ik dat de historische details opvallend vaak kloppen. In dat artikel kun je lezen hoe het zit met diverse historische details in de stripboeken van Lucky Luke, waar diverse verhalen op gebaseerd zijn. Het is leuk om te lezen en geeft je een andere kijk op de verhalen van Lucky Luke.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg