Gelezen op Flow: ZO GEEF JE JE VERZAMELING BOEKEN EEN PLEKJE



De boekenwurmen onder ons zijn bekend met de verzameling boeken die ze in de loop der tijd verzameld hebben. Ook al zeg je eens in de zoveel tijd dat er nu geen boek meer bij komt, toch komt er zo nu en dan weer een boek bij, omdat je die, om wat voor reden dan ook, niet kon weerstaan. Al die boeken hebben een gemeenschappelijke deler, ze moeten ergens in je woonruimte geplaatst worden. Gelukkig staan er op Flow tips hoe je je verzameling boeken een plek in je woonruimte geeft. Ik ben de laatste jaren kritischer geworden met de boeken die ik uit heb. Als ik ze echt wil houden, dan krijgen ze een plek in een van de boekenkasten in ons huis. Als ik ze niet wil houden, dan laat ik ze zwerven, zodat anderen de boeken ook kunnen lezen. Als ik in een kasteel had gewoond, dan hield ik alle boeken, ook die ik niet zo goed vind, die zouden dan naar de hal gaan en in een kast staan, zodat bezoekers die mee kunnen nemen, mochten ze dat willen. Helaas... zo groot is ons huis niet en gaan ze, zoals gezegd, zwerven. Inmiddels heb ik in de loop der jaren diverse boeken laten zwerven in musea, op een plankje in openbare toiletten en in restaurants. Het geeft mij een goed gevoel te weten dat ik anderen een (hopelijk) plezier doe met de boeken die ik heb gelezen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg