Reader problems tag


Deze tag kwam ik tegen op Boekboetiek en uiteraard kon ik de verleiding niet weerstaan om er aan mee te doen.

1. Je hebt 20.000 boeken op je TBR. Hoe beslis je welk boek je gaat lezen?
Ik wil inderdaad nog zoveel, zo niet meer, boeken lezen. Ik lees de boeken zoveel mogelijk op volgorde van dat ik ze gekocht of gekregen heb. Dat zorgt er gelijk voor dat ik niet steeds hetzelfde soort genre lees, maar dat er ook afwisseling zit. Heel soms pak ik een boek dat ik eerder heb gelezen omdat ik daar dan behoefte aan heb.

2. Je bent halverwege een boek en je vind het echt niks. Stop je of ga je door?
Als ik het echt niets vind, dan stop ik en geef ik het weg. Is het een e-book, dan verwijder ik die van mijn e-reader. Het leven is te kort om boeken te lezen die je echt niets vind.

3. Het einde van het jaar komt er aan en je loopt enorm achter met je Goodreads reading Challenge. Probeer je je achterstand in te halen?
Nee, daar maak ik me niet druk om. Soms heb je gewoon wat minder tijd om te lezen en haal je de reading challenge niet. Jammer, maar volgend jaar beter.

4. De covers van een serie die je geweldig vindt, matchen niet. Hoe ga je hiermee om?
Ik maak me daar niet druk om.

5. Iedereen is compleet dol op een boek en jij vind het echt niks. Wat doe je?
Niet verder lezen en denken van dat iedereen een andere smaak heeft. Niet iedereen kan hetzelfde boek leuk vinden.

6. Je leest in het openbaar een boek en je moet bijna huilen. Hoe ga je ermee om?
Als iemand mij ziet, dan zeg ik eerlijk dat er een emotioneel stuk in het boek staat. Als het een echte boekenfan is, dan zal die me begrijpen en voor de koele kikkers is het pech, maar je kan er niets aan doen als je bij een emotioneel stukje moet huilen. Het is een teken dat je gevoelig bent en daar is niets mis mee.

7. Een vervolg van een boek dat je fantastisch vind, komt uit. Maar je bent veel vergeten van het vorige boek. Herlees je het of ga je gewoon verder in de hoop dat het wel weer terug komt?
Ik zal dan het vorige boek even snel doorlezen om me alles weer ter herinneren.

8. Je wilt niet dat iemand je boeken leent. Hoe leg je dat aan mensen uit wanneer ze vragen of ze een boek mogen lenen?
Dat wil ik inderdaad niet. Ik vertel eerlijk dat ik er teveel slechte ervaringen mee heb. Ook zeg ik dat het niet aan hem/haar ligt, maar dat ik het risico niet wil lopen dat het boek beschadigt of kwijt raakt.

9. Je hebt de afgelopen maand 5 boeken opgepakt en weer weggelegd. Hoe kom je over je leesdip?
Ik ken dat niet, maar mocht het mij ooit overkomen, dan zal ik mij daar niet druk om maken en ga ik andere dingen doen, want ik heb nog zat andere hobby's. Mocht ik dan weer zin in lezen krijgen dan ga ik weer lekker lezen.

10. Er zijn zó veel boeken die uitkomen die je heel erg graag wilt lezen. Hoeveel koop je er?
Dat hangt er vanaf. Ik let heel erg op de prijs. Als die mij aanstaat en ik heb het geld, dan kan het zomaar zijn dat ik met een stuk of vijf boeken de winkel uitloop en de andere keer koop ik maar één boek. Ook koop ik wel eens online e-books. Daarnaast doe ik vaak mee aan boeken-win-acties.

11. Hoe lang blijven boeken die je net hebt gekocht in je boekenkast staan?
Dat verschilt, maar over het algemeen blijven ze wel een maand of twee in de boekenkast staan voor ik aan die boeken toe ben.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg