Zestig Dagen - Gillian King



Waar gaat het boek over? 
Emma verhuist vier jaar na de dood van haar verloofde Gijs terug naar Den Haag, de stad waar ze vandaan komt. Ze wordt meteen weer meegezogen in het bruisende stadsleven... en in de liefde!
Gijs' vroegere beste vriend Jesper woont ook in Den Haag. Hij heeft zijn leven op de rit, met een leuke baan en een goede relatie. Maar als hij Emma na al die jaren terugziet, raakt zijn zekerheid aan het wankelen. Eef, Jespers vriendin, moet met lede ogen aanzien hoe Jesper en Emma steeds closer worden. In een laatste wanhoopspoging eist ze dat de twee zestig dagen geen contact met elkaar hebben zodat zij Jesper ervan kan overtuigen dat hij bij háár hoort, niet bij Emma.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een heel erg mooi boek. Het boek leest als een trein, waarbij alle emoties die je maar kan bedenken in voorkomen. Je voelt het verdriet, de woede, de vreugde, de onzekerheid enz. Je leeft met de hoofdpersonen mee. Toch is het ook wel een beetje voorspelbaar, maar dat is niet erg, want je wilt toch weten hoe het gaat, wat ze meemaken, hoe de ander reageert, hoe het afloopt. Het einde is super, ondanks dat het op een gegeven moment voorspelbaar is.
Het is ook mooi dat boek op een gegeven moment vanuit 2 personen is beschreven met een duidelijke melding bij elk hoofdstuk wie er nu aan het woord is zodat je niet hoeft te gissen.
Het behoeft in ieder geval geen volgende deel, omdat je al weet hoe het verder gaat. Je zit niet met open vragen als je het boek uit hebt.

Wat vind je van de cover? 
Mierzoet, maar het past ook wel weer bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Ik snapte er eerst niets van, maar pas in de laatste hoofdstukken snapte ik waarom er voor die titel is gekozen en vind hem daarom bij het boek passen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Heel erg vlot en soms beeldend geschreven. Het boek leest, zoals gezegd, als een trein.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Emma, omdat ze een sterke vrouw is met ook haar fouten, maar die je wel begrijpt waarom ze die maakt en ze is ook zo herkenbaar voor mij. Bepaalde dingen zou ik ook gezegd kunnen hebben of gedaan. Vertel lekker niet wat, want dan zou ik dingen verraden en dat is niet de bedoeling voor diegenen die het boek nog niet gelezen hebben.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
De moordenaars van Gijs. Need I say more?

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Den Haag lijkt me een hele leuke stad. i know, ik ben waarschijnlijk de enige Nederlandse die daar niet verder is geweest dan het station en de haven, maar deze stad staat zeker ook op mijn nog-te-bezoeken lijstje.

Mooie quote in het boek: 
Het is een te mooie dag om te blijven hangen in het verleden.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut, dit is echt een aanrader voor vooral vrouwen en mannen als Simon van Nick & Simon.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Waarschijnlijk wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader om ruimte te besparen. Mocht ik het boek weer willen lezen, dan download ik hem vanaf mijn Chromebook (waar die ook op staat) weer op mijn e-reader. Dus echt weg is het boek niet.

Ga je de verfilming bekijken?
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, wat ik wel verwacht, dan ga ik die niet kijken, want ik hou het boek liever in gedachte zoals ik hem gelezen heb. 

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, maar ik denk wel dat die me nog een paar dagen bezig zal houden.




Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg